مهدی بی باک در گفت و گو با پانا:

تکواندوی ایران روی نوار ناکامی نیست/ نسل جدید در حال پوست اندازی است

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران قرار گرفتن این رشته روی نوار ناکامی و تداوم شکست ها را قبول ندارد.

کد مطلب: ۶۷۹۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

مهدی بی باک در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره شرایط تیم ملی گفت: خدا را شکر همه برنامه ها خوب پیش می رود، ما مسابقه به مسابقه بهتر می شویم و فکر می کنم اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده بهتر از این خواهیم شد. ما در گرندپری مراکش از نتایجی که به دست آمد راضی نبودیم اما در گرندپری لندن نسبت به مسابقه قبل بهتر بودیم و این خودش نشان می دهد تیم ملی رفته رفته تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: معمولا وقتی تیمی به جوانگرایی روی می آورد، تا در مسابقات جا بیافتد و تجربه لازم را کسب کند کمی به زمان نیاز دارد. ما از تکواندوکارانی در این رقابت ها استفاده می کنیم که جوان هستند و تجربه زیادی ندارند. مطمننا کار با آنها نیاز به زمان دارد و نباید زود شروع به انتقاد کردن کنیم.

بی باک با بیان اینکه خیلی ها اعتقاد دارند تکواندو روی نوار ناکامی و شکست است، اظهار کرد: من به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم، اگر قرار گرفتن بر روی سکوی سوم جهان شکست است پس منتقدان شکست را چگونه تعبیر می کنند، مسلما نباید این انتظار وجود داشته باشد که تیم ملی همیشه بر روی سکوی اول جهان بیاستد. ما نسل تازه ای را در تیم به وجود آوردیم، تا این نسل به بار بنشیند حداقل چند مسابقه باید سپری شود. حتی اگر خاطرتان باشد در گرندپری های ابتدایی که تیم ملی تکواندو قبل از المپیک ریو حضور پیدا می کند ما نتایج متوسطی به دست می آوردیم اما رفته رفته پیشرفت کردیم.

بی باک در مورد اولتیماتیومی که به سجاد مردانی دادند که در نهایت منجر به کسب مدال شد، عنوان کرد: اولتیماتیومی در کار نبود، مردانی از تکواندوکارهایی است که همیشه بهترین عملکرد را داشته اما در چند مسابقه گذشته انگیزه کافی را نداشت؛ که ما تلاش کردیم و آن انگیزه را به او برگرداندیم که خدا را شکر جواب گرفتیم. برای تقویت قوای جسمانی ما میتوانیم فشار تمرینات را زیاد کنیم اما حضور یک روانشناس برای تقویت مسائل روحی و روانی حائز اهمیت است که به دنبال جذب آن هستیم.

وی در پایان در مورد تاثیر وزن کم کردن در ناکامی فرزان عاشورزاده گفت: این موضوع بی تاثیر نیست، فشار مسابقات و کم کردن وزن توان بدنی تکواندوکار را از او میگیرد. البته کم کردن وزن فرزان با نظر پزشک بود اما به هرحال این مسائل تاثیر خودش را دارد، به هر ترتیب امیدوارم تیم بهترین نتیجه را در مسابقات آینده بگیرد. ما رقابت های گرند اسلم را پیش رو داریم و همه تکواندوکاران از جمله بهنام اسبقی و خدابخشی هم در اردو حضور دارند تا با ترکیب نهایی تیم بهترین نتیجه را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار