در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

با تصویب لایحه "حمایت از کودکان" مددکاران نیازی به حکم قضایی ندارند

یک عضو فراکسیون زنان مجلس درباره وضعیت فعلی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس گفت: اگر لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به تصویب برسد، مددکار نیازی به حکم قضائی ندارد و حتی بیمارستان خصوصی هم ملزم می ‌شود تا موارد کودک‌ آزاری را اعلام کند.

کد مطلب: ۶۷۹۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه کودک‌ آزاری فقط محدود به کشور ایران نیست، اظهارداشت: بسیاری از موارد کودک ‌آزاری ناشی از جهل و نادانی است و بخشی از آن نیز تعمدی است.

این نماینده مجلس افزود: این ذهنیت که کودک آزاری فقط با آموزش از بین می رود و به قانون نیازی نیست، غلط است و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تصویب قانون و در کنار آن آموزش و فرهنگسازی خانواده هاست.

وی با اشاره به گذشت ١٢‌سال از زمان تدوین لایحه کودک آزاری گفت: اگر لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به تصویب برسد، مددکار نیازی به حکم قضائی ندارد و حتی بیمارستان خصوصی هم ملزم می ‌شود تا موارد کودک‌ آزاری را اعلام کند ضمن اینکه مجلس نیز نسبت به تصویب لایحه اهتمام جدی دارد.

محمودی تصریح کرد: سواد اجتماعی کودکان پایین است. به آنها درباره مسواک‌ زدن توضیح داده می ‌شود اما درباره اینکه کسی حق ندارد بخش‌ هایی از بدن او را لمس کند توضیحی داده نمی شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قرار دارد و از 49 ماده 14 ماده آن تاکنون بررسی شده است، گفت: اگر قانونی تصویب شود که ابزار و امکانات لازم برای اجرای آن وجود ندارد هیچ مشکلی ازکودکان را حل نمی کند. بنابراین دولت باید علاوه بر حساسیت نسبت به تعیین تکلیف قانون حمایت ازحقوق کودکان و نوجوانان به ابعاد مختلف درون جامعه نیز توجه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار