در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ممنوعیت استفاده نیروگاههای تهران ازسوخت سنگین/تشدیدبرخوردبا آلاینده ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درخصوص تشدید برخورد با واحدهای آلاینده در نیمه دوم سال به دلیل حجم آلایندگی گفت: طبق توافقی که با وزارت نفت صورت گرفته، قرار است در جهت کاهش سهم منابع آلاینده ثابت نیروگاه ‌های اطراف تهران در فصل سرما از سوخت سنگین استفاده نکنند.

کد مطلب: ۶۷۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

کیومرث کلانتری در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به آلایندگی نیروگاه تهران اظهارداشت: در حال حاضر سهم آلایندگی منابع ثابت از جمله نیروگاه ها در استان تهران، 20 درصد است و اگر نیروگاه از سوخت سنگین نفت کوره استفاده کند آلایندگی آن بیشتر می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: طبق توافقی که با وزارت نفت صورت گرفته، قرار است در جهت کاهش سهم منابع آلاینده ثابت، نیروگاه ‌های اطراف تهران در فصل سرما از سوخت سنگین استفاده نکنند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید توسط دارندگان وسایل نقلیه مورد توجه قرار بگیرد عدم استفاده از خودروهای معیوب و دارای نقص فنی است. بنابراین در توافقی که با پلیس صورت گرفته درخواست کردیم تا برای کنترل میزان آلودگی خودروها که منابع متحرک هستند، با خودروهای آلاینده طبق قانون برخورد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این استان ظرفیت زیستی این حجم از آلایندگی را ندارد، گفت: تلاش دستگاه هایی که در ارتباط با آلودگی هوای تهران مسئول هستند این است که از بارگذاری‌ های جدید دارای آلایندگی در تهران کاسته شود.

کلانتری با اشاره به پایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در استان تهران بیان کرد: محیط زیست استان تهران در نیمه دوم سال که آلاینده ها افزایش می یابد تلاش می کند دستگاه ها به درستی به وظیفه خود عمل کنند و اگر دستگاه‌ ها قوانین زیست‌ محیطی را رعایت نکنند، با آن ها برخورد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست در کاهش آلاینده ها نظارت و ارائه راهکار است، گفت: فعالیت واحدهای صنعتی باید در حوزه استاندارد محیط‌‌زیست باشد و چنانچه واحدهایی نتوانند خود را با ضوابط محیط‌ زیست تطبیق دهند علاوه بر اینکه در فهرست صنایع آلاینده قرار می ‌‌گیرند مشمول عوارض آلایندگی می ‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار