چهاربند:

جذب معلمان، ضابطه مند و بر اساس آزمون است

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب 190 هزار نیرو تا 4 سال آینده، گفت: علاقه‌مندان به حرفه معلمی ضابطه‌مند و از طریق آزمون در فرصتی برابر امکان حضور در این شغل را خواهند داشت.

کد مطلب: ۶۷۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، اسفندیار چهاربند در بخش خبری ساعت 21 به نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: همواره تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر صیانت از اسناد بالادستی است که بر این اساس شیوه جذب معلم نیز برحسب این اسناد انجام خواهد شد. امیدواریم مجلس در طرح استخدام بدون آزمون مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت به قوانین برنامه ششم وفادار باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در تلاش است تا علاقه‌مندان به حرفه معلمی ضابطه مند و از طریق آزمون در فرصتی برابر امکان حضور در این شغل را داشته باشند .

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ورود به دانشگاه های فرهنگیان و شهیدرجایی فرصتی برابر برای تمامی افراد علاقه مند به حرفه معلمی از طریق آزمون سراسری یا استخدامی وجود دارد بنابراین هیچ گونه تبعیضی در نحوه پذیرش افراد وجود ندارد .

سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان

چهاربند در مورد نحوه سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان بیان کرد: مکانیزم پایش صلاحیت معلمان در سند تحول بنیادین پیش بینی شده و نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای در دست اقدام است اما آنچه تا امروز به کار گرفته می‌شد فعالیت گروه های بالینی، بررسی فعالیت گروه‌های آموزشی، نیازسنجی براساس کتاب های درسی، تحولات براساس دوره های یاددهی یادگیری و مواردی از این دست بوده است .

وی اظهار کرد: با توجه به ارزیابی نقاط ضعف و قوت و برگزاری دوره های ضمن خدمتT صلاحیت حرفه ای سنجیده می شود همچنین برگزاری دوره های الکترونیکی به توسعه هرچه بهتر این برنامه کمک می کند که در این راستا شاهد استقبال خوبی از طرف معلمان بودیم.

شرایط بازنشستگی معلمان

چهاربند در مورد شرایط بازنشستگی معلمان و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی گفت: تعداد بازنشستگان تا 4 سال آینده حدود ۳۲۰ هزار نفر است اما این مساله کمبود نیرو در آینده را نشان نمی دهد و اکنون عدم تعادلی در آموزش و پرورش داریم که با استفاده از فرصت بازنشستگی می توانیم آن را جبران کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا 4 سال آینده ۱۹۰هزار نفر جذب نیرو داریم که این تعداد جذب به همراه بکارگیری سایر روش های مکمل برای تامین نیروی انسانی مشکل کمبود معلم در آینده را برطرف می کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار