معاون آموزش و پژوهش جمعيت هلال احمر استان سمنان خبر داد:

اپلیکیشن آموزشی کمک‌های اولیه، توسط دانش‌آموز سمنانی تولید و عرضه شد

معاون آموزش و پژوهش جمعيت هلال احمر استان سمنان از طراحي و توليد اپلیکیشن آموزشی کمک‌های اولیه توسط يكي از جوانان خلاق و مبتكر جمعيت هلال احمر استان سمنان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۹۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پریوش پیوندی در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، محمد سعیدی راد دانش آموز سال سوم دبیرستان مدرسه شهید بهشتی سمنان موفق شد اپلیکیشن کمک های اولیه برای آموزش نکات امدادی در فضای نرم افزارهای تلفن همراه را طراحی کند.

وی با بیان اینکه این اپلیکیش در سه قالب فیلم، عکس و متن تهیه شده است، اظهار کرد: تمامی موضوعات کمک‌های اولیه بر اساس منابع موجود، عنوان بندی و تهیه شده و پس از چندین بار بازنگری متون، به زیباترین و کوتاه ترین شکل ممکن که در عین حال آسیبی هم به متن وارد نشود در اپلیکیشن آمده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعيت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: این پسر 16 ساله سمنانی با همکاری متخصصان هلال احمر و زیر نظر طراحان فضای کار اشتراکی استارت آپ های سمنان، اولین نوجوانی است که در راستای کار آفرینی نوین در بخش علوم دانش بنیان قدم برداشته است.

سازنده اپلیکیشن آموزشی کمک‌های اولیه نیز در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار را، امکان تماس مستقیم با اورژانس از طریق این اپلیکیشن عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن، فیلم ها نیز به صورت آنلاین هر مرحله از کمک‌های اولیه را نمایش می‌دهند.

محمد سعیدی راد، با عنوان این مطلب که اپلیکیشن آموزشی کمک‌های اولیه را با حمایت و همراهی جمعیت هلال احمر استان سمنان، طراحی کرده است، تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان، در تهیه منابع و اصلاح متون با وی همکاری کرده است.

وی با بیان اینکه برای طراحی این اپلیکیشن شش ماه وقت گذاشته است، اظهارداشت: کلیه هزینه‌های مربوط به تهیه و توسعه این اپلیکیشن به مبلغ 500 هزار تومان، توسط جمعیت هلال احمر استان پرداخت شده است. همچنین مجموعه «شتاب دهنده سپرهون» که در زمینه حمایت از ایده های خلاقانه فعالیت می‌کند، با این جوان خلاق و مبتکر همکاری کرده‌اند.

سازنده اپلیکیشن آموزشی کمک‌های اولیه، با اشاره به اینکه در تهیه این اپلیکیشن دقت و وسواس زیادی به کار برده شده و تمامی عکس ها در آتلیه گرفته شده و اشتباهات اصلاح شده اند. رنگ های به کار رفته نیز پس از مشورت با برنامه نویسان باتجربه انتخاب شده‌اند، گفت: در حال حاضر این نرم افزار به زبان فارسی تهیه و در فضای مجازی ارائه شده است، اما حداکثر تا ماه آینده این اپلیکیشن، ترجمه شده و در اختیار کاربران خارجی جهت استفاده از آن نیز قرار می گیرد.

سعیدی راد، افزود: در حال حاضر، این اپلیکیشن در سایت بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/app/com.emdad.komak/?l=fa موجود است و علاقمندان می توانند به صورت رایگان، آن را نصب و استفاده کنند. مطالب نیز به زبان ساده طراحی شده و برای عموم مردم قابل استفاده است.

با کمک لینک زیر می توانید اپلیکیشن آموزشی کمک های اولیه را دانلود کنید:

https://cafebazaar.ir/app/com.emdad.komak/?l=fa

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار