وزیر آموزش و پرورش:

رسالت سنگین زمینه های ظهور و بالندگی نسل آینده بر عهده ماست

وزیر آموزش و پرورش در یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز از تاثیر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهید فهمیده و سایر شهدای دانش آموز در تفکر دانش آموزان نسل امروز سخن گفت.

کد مطلب: ۶۷۸۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سیدمحمدبطحائی امروز دوشنبه 8 آبان 96 در یادواره شهید محمدحسین فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد درباره شهید فهمیده چنین گفت: حضرت امام خمینی (ره) درباره شهید فهمیده فرمودند"رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که نارنجک به خود بست و خود را به زیر تانک دشمن انداخت" مقام معظم رهبری هم درباره شهید فرمودند "جسم او رفت اما یادش زنده ماند و خاطره اش به صورت اسطوره درآمد". در واقع شهید فهمیده از اصالتهای دفاع مقدس است.

وی افزود:بی تردید شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانشجو که ستارگانی در تارک آسمان میهنمان هستند، از این طریق پشتوانه رشد و توسعه و الگوی بی نظیری برای دانش آموزان نسل امروز و نسلهای آینده اند.

وزیر آموزش و پرورش با ذکر جملاتی در اهمیت نسل دانش آموز در ساختن آینده جامعه گفت: امروز این رسالت سنگین بر عهده ماست که زمینه های ظهور و بروز و بالندگی این سرمایه های ارزشمند را فراهم کنیم چرا که آینده کشور با حضور دانش آموز به عنوان آینده ساز در کنار سایر اقشار جامعه ساخته می شود.

بطحائی با ذکر این مطلب که موقعیت امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به علت حجمه های دشمنان ایران حساس است، گفت: امروز بیش از هر زمان ما به شهید فهمیده و تفکر او احتیاج داریم. بزرگداشت شهید محمدحسین فهمیده و 36 هزارشهید دانش آموز و نقش اثرگذار این مشعل های فروزان هدایت پشتوانه فرهنگ ایثار و شهادت و نویدبخش آینده روشن برای این سرزمین خواهد بود.

وی افزود: امروز چشم امید همه ما به اندیشه های سترگ و دستان توانمند شما دانش آموزان دوخته است تا مدبرانه برای عزت، پیشرفت، امنیت و سربلندی سرزمینمان بکوشید و به حول و قوه الهی قله های رفیع آینده را فتح کنید.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از حضور یادگار حضرت امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و نیز خانواده شهید محمدحسین فهمیده و سازمان بسیج دانش آموزی برای تدارک این یادواره تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار