معاون دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود خبرداد:

کارآفرینی دانش آموزان دبیرستان امام خمینی(ره) با کاشت گیاهان دارویی

معاون دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود خبرداد: دانش آموزان دبیرستان امام خمینی(ره) شهرستان شاهرود با کشت و برداشت گیاه زعفران و سایر گیاهان دارویی در مدرسه، کارآفرینی کردند.

کد مطلب: ۶۷۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

رمضان علی خداوردی در گفت و گو با خبرنگار پانا شاهرود، با اشاره به آماده سازی مکانی که در گذشته، اغلب محل جمع آوری اسقاط میز و نیمکت بود، گفت: با مرتب سازی این مکان، اقدام به استفاده بهینه از آن در جهت پرورش گیاهان دارویی با اهداف ایجاد کارآفرینی در بین دانش آموزان، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و ... کردیم.

وی افزود: پس از آماده سازی این قسمت از مدرسه، ابتدا ریحان سبز و بنفش توسط دانش آموزان کاشته شد و از آنجایی که در این فضا، آب برق گاز هم هست، انشااله درصدد ایجاد گلخانه در همین قسمت هستیم که تحقق این امر، حمایت بیش از پیش مسئولین از این اقدام ما را می طلبد.

معاون دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود با عنوان این مطلب که کار کاشت گیاهان دارویی را از سال گذشته در این مدرسه آغاز کرده اند، اظهارداشت: ابتدا کشت گیاه ریحان سبز و بنفش را به تعداد 1800 عدد انجام داده و پس از آن به سراغ کشت گیاهان دارویی دیگری همچون به لیمو به تعداد 700 عدد و گل محمدی به تعداد 100 عدد و بعد کشت زعفران به تعداد 250 عدد رفته و انشاالله در آینده ای نزدیک، کشت یونجه را نیز در این مدرسه خواهیم داشت.

خداوردی با اشاره به اهداف آغاز و اقدام دانش آموزان و کارکنان مدرسه در زمینه کارآفرینی کشت گیاهان دارویی در دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود، تصریح کرد: درآمدزایی در جهت رفع مسائل مالی جاری مدرسه، کمک به دانش آموزان بی بضاعت در پرداخت شهریه و همچنین آشنایی دانش آموزان با یک نوع اشتغال ساده و پردرآمد، برخی از اهداف ما از انجام چنین اقدامی بود.

وی یکی از بازخوردهای اجرای این طرح در مدرسه را اشتغال اکثر دانش آموزان دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود در این حوزه و کشت و پرورش گیاهان دارویی در منزل عنوان کرد و گفت: حتی خود دانش آموزان بی بضاعت هم به این کار ارزشمند در مدرسه کمک کرده و همکاری می کنند.

معاون دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود، با بیان اینکه دانش آموزان از اواسط سال تحصیلی گذشته، شروع به کاشت ریحان سبز و بنفش در مدرسه کردند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، به تعداد بسیار زیاد با روش سنتی و ارگانیک ریحان های درشت و سرسبز زیادی را پرورش دادیم و نکته قابل توجه آن است که خود والدین دانش آموزان از این اقدام مدرسه حمایت کرده و تمام آن ها را خریداری کردند.

خداوردی با عنوان این مطلب که تمامی دانش آموزان از روی میل و علاقه شخصی خودشان چنین اقدام ارزشمندی را آغاز کردند نه از روی زور و اجبار و یا برای افزایش نمرات انضباطی و آموزشی، یادآور شد: از آنجایی که نظام آموزش و پرورش کنونی ما، نظام آموزشی است تا نظام ورزشی و پرورشی، ولی بنا به درخواست خود دانش آموزان و با تدبیر مدیریت و کارکنان دبیرستان امام خمینی(ره) شاهرود، از تمامی نخبه های این مدرسه در تمامی حوزه ها استفاده کرده و تقدیر ویژه ای را اتخاذ نموده ایم.

وی افزود: انتخاب تمامی این گیاهان دارویی به جهت کشت، با توجه به خاصیت دارویی آنان انجام می گیرد.

خبرنگار: سید نوید محمدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار