مدیرکل استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری

مدیر کل استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری بیستمین انتخابات شورای دانش آموزی استان در یک هزارو هفتصد مدرسه استان همزمان با سراسر کشور خبر داد .

کد مطلب: ۶۷۷۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا چهارمحال و بختیاری،"بهروز امیدی " در حاشیه آیین نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی که در هنرستان فرزانه شهرکرد برگزار شد اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید از مجموع 169هزار و 491 دانش آموز 134هزار و 423 نفر در این استان واجد شرایط رأی هستند .

امیدی افزود: این دوره از انتخابات شوراهای دانش آموزی تقریبا در یک هزار و 867مدرسه دولتی، غیر دولتی، عشایر و استثنایی استان برگزار شد .

وی عنوان کرد : انتخابات شوراهای دانش آموزی درمدارس تمرین دموکراسی است ودراین جریان دانش آموزان منتخب بعنوان مشاورین مسئولین بویژه درآموزش وپرورش محسوب می شوند .

امیدی تصریح کرد:در مقطع ابتدایی دردوره اول بر حسب تعداد دانش آموزان پايه سوم و در دوره دوم ابتدایی برحسب دانش آموزان پايه چهارم تا ششم تا 100 نفر دانش آموز 5 نفر، از 101 تا 150 نفر دانش آموز 7 نفر و از 151 دانش آموز به بالا 9 نفر به عنوان عضو اصلی و علاوه بر آن 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل برای شوراهای دانش آموزی انتخاب می شوند .

در مدارس متوسطه دوره اول و دوم متناسب با تعداد كل دانش آموزان همان مدرسه تا جمعیت 250 نفر دانش آموز 5 نفر عضو ، از 251 تا 350 نفر دانش آموز 7 نفر عضو و از 351 تا 550 نفر دانش آموز 9 نفرعضو و از 551 دانش آموز به بالا 11 نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب و در هر مدرسه 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل قرارمی گیرند .

شایان ذکر است نظارت بر نحوه انتخابات مدارس ادارات تابعه استان توسط گروههاي بازدیدی ‌شهرستانها ، نواحي و مناطق تابعه و حتي المقدور استان در روز چهارشنبه مورخ 3آبان ماه صورت پذیرفت .ارزشیابی پایانی نیز در اردیبهشت ماه1397 انجام خواهد شد و پس از ارزیابی مدارس در پايان سال تحصيلي ، از رتبه های اول تا سوم طبق سنوات قبل مدارس منتخب به تفکیک جنسیت و دوره تحصیلی به نحو مقتضی تقدیر به عمل خواهد آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار