نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش آموزی:

دانش آموزان نسبت به سرنوشت کشور حساس و مسئولیت پذیر باشند

نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش آموزی، گفت: شورای دانش آموزی و انتخابات آن با هدف عادت دادن دانش آموزان به مشارکت در امور مهم شهر و استان و کشور تشکیل و برگزار می شود و باید تلاش کنیم از هم اکنون دانش آموزان نسبت به سرنوشت کشور حساس و مسئولیت پذیر باشند.

کد مطلب: ۶۷۷۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد عوض پور صبح امروز در آیین محوری بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که به صورت نمادین در دبیرستان فرهنگیان یاسوج برگزار شد، گفت: تشکیل شوراهای دانش آموزی و برگزاری انتخابات، تمرینی برای انتخاب درست از یک سو و تمرین دیگری برای پذیرفتن نقد و نظر مخالفان از سوی دیگر است.

مشاور دانش آموزی مدیرکل آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه وظایف متعددی برای شورای دانش آموزی پیش بینی شده است خاطر نشان کرد : نماینده گان دانش آموزان در شورای مدرسه عضویت دارند و در همه ی شئون مدرسه می توانند نظر و پیشنهاد بدهند .

وی افزود: شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است که از مسیر مشورت و همفکری می‌گذرد. دانش آموزان با حضور در این انتخابات مسئولیت پذیری، احترام به قانون، تکیه بر خردجمعی، اصول مدیریت و اعتماد به نفس را تمرین می‌کنند.

نماینده هشتمین دور مجلس دانش آموزی با بیان اینکه تمامی فرآیندها در نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق آرای عمومی اجرایی می شوند، تاکید کرد: شوراهای دانش آموزی نیز با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با رویه قانوگذاری بوده تا این زمنیه در آنان برای واگذاری امور در آینده به دانش آموزان به عنوان آینده سازان این سرزمین بیشتر شود.

عوض پور در باره نحوه تشکیل مجلس دانش آموزی و انتخاب اعضای آن گفت: پایه و اساس مجلس دانش آموزی و راهیابی به آن، شوراهای دانش آموزی است که اعضای آن را دانش آموزان پایه دبیرستان تشکیل می دهند
وی خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که به مجلس دانش آموزی راه می یابند فرایندی دارد که پس از انتخاب در مدرسه خود، مرحله شهرستانی و استانی تعیین تا به مجموعه 150 نفره ملحق شوند.

نماینده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش آموزی در پایان اظهار کرد: اعضای مجلس شورای دانش آموزی می توانند صدای رسای دانش آموزان باشند که اگر آنان و حتی جامعه با اهداف مجلس دانش آموزی آشنا شوند به افقی که در آن ترسیم شده است، دست خواهیم یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار