معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

ارتقاء سواد حرکتی در کنار سواد علمی مورد تاکید سند تحول است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به سواد حرکتی در کنار سواد علمی تاکید شده است،

کد مطلب: ۶۷۶۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رسول صادقی درآیین افتتاح کانون حرکات اصلاحی فلق ناحیه ۳ تبریز با تاکید بر این که همه باید شخصا موضوع سلامت جسمانی و روانی خود را جدی بگیرند، اظهار کرد: متاسفانه نحوه نادرست زندگی های امروزی، آلودگی هوا، عدم تغذیه مناسب و عدم تحرک کافی سالم زیستن را از ما گرفته است و ساختار بدنی را از همان کودکی دچار تهدید کرده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اراده ای که در ترویج فرهنگ ورزش در جامعه ایجاد شده، نشان از این است که تمامی دانش آموزان استان و آحاد جامعه و دست اندرکاران این امر به اهمیت فعالیت های فیزیکی در ایجاد نشاط و شادابی پی برده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش آذربایجان شرقی روزانه 30 دقیقه ورزش را بری جلوگیری از چاقی و بروز بیماری ها ضروری عنوان کرد و گفت: استاندارد فعالیت فیزیکی برای سلامتی در جهان 150 دقیقه ورزش در هفته است و ما برای حفظ سلامتی نباید به این مدت اکتفا کنیم.

صادقی با بیان این که آموزش و پرورش به دنبال پرورش همه بعدی دانش آموزان است، بیان کرد: معلمان بایستی در کنار درس فیزیک، اهمیت فعالیتهای فیزیکی یاد آور شوند و در کنار درس ادبیات، ادب را به دانش آموزان یاد دهند و همچنین در کنار درس زیست شناسی، نحوه زیستن را به دانش آموزان در جامعه بیاموزند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به سواد حرکتی در کنار سواد علمی تاکید شده است، تصریح کرد: تمام این طرحها و افتتاح ها در راستای شکوفایی و پویایی ورزش دانش آموزی در مدارس آذربایجان شرقی است.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش آذربایجان شرقی با اهدای لوح سپاسی از زحمات خانم حیدری بنیان گذار کانون های حرکات اصلاحی استان تجلیل کرد و همچنین در دبستان شاهد نبی اکرم(ص) ناحیه چهار تبریز حضور یافته و کانون حرکات اصلاحی این مدرسه تحت عنوان طرح ساختار قامتی دانش آموزان را افتتاح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار