در جمع خبرنگاران انجام شد

ابراز امیدواری تابش نسبت به رای اعتماد مجلس به غلامی و اردکانیان

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو، وضعیت این دو وزارتخانه بیش از این معطل نماند.

کد مطلب: ۶۷۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران درباره معرفی غلامی و اردکانیان به عنوان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو، گفت: بعد از برگزاری جلساتی با آقایان و استماع برنامه آنها درباره وضعیت‌شان به جمع‌بندی خواهیم رسید، البته ما از نظر کلیت کار معذوریت‌ها و محدودیت‌های دولت را می‌دانیم. رییس‌جمهور هم قاعدتا در انتخاب گزینه‌ها توجه خود را به مسائل کلان ملی و منطقه‌ای معطوف داشته و امیدواریم هر دو گزینه از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی در پاسخ به اینکه واکنش‌های منفی نسبت به وزیر پیشنهادی علوم وجود دارد، گفت: هنوز مجلس ایشان را ارزیابی نکرده اما آنطور که شنیدم آقای غلامی گزینه بیستم به بعد آقای روحانی است. به هر حال طبیعی است که هر کس معرفی شود عده‌ای با او مخالف و عده‌ای با او موافقند، مهم منطقی است که افراد در دفاع از خود ابراز می‌کنند و نهایتا نظر نمایندگان تعیین‌کننده خواهد بود.

تابش رای‌آوری غلامی را منوط به دفاعیات وی در مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: ایشان در دوره آقای خاتمی دو دوره مسئولیت دانشگاه همدان را بر عهده داشته و اکنون هم در دوره آقای روحانی این مسئولیت را دارند و انجام وظیفه می‌کنند. ما باید انتظارات‌مان را متناسب با وضع حاکم بر کشور، دولت و دانشگاه‌ها سامان دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس اضافه کرد: آقای اردکانیان هم یک شخصیت ملی و بین‌المللی ممتاز در حوزه آب است. ایشان هم نسبت به کار کلان ملی اشراف دارند و هم کارکردی که در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی داشتند باعث شده یک شخصیت ایرانی ممتاز در عرصه بین‌المللی جلوه‌گری کند. ایشان فرد مدیر و مدبری است، تحصیلات خود را دارد و مجموعا فرد شایسته‌ای است که مبنای کارش علم و تخصص است. البته ملاحظاتی هم هست که حاکمیتی است و همه وزرا باید آن را مدنظر قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که وزرای پیشنهادی علوم و نیرو از مجلس رای اعتماد بگیرند تا این دو وزارتخانه بیش از این معطل نماند.

نایب رئیس فراکسیون امید همچنین در پاسخ به سوالی درباره محدودیت‌های جدید سیدمحمد خاتمی، گفت: همین چیزهایی که در جراید منتشر شده، است و من خبر دیگری ندارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار