کشف مقدماتی 2 سیارک توسط تیم انجمن نجوم پژوهشسرای دانش آموزی

تیم نجومی پژوهشسرای دانش آموزی متقین برازجان موفق به کشف مقدماتی 2 سیارک شد.

به گزارش پانا، تیم نجومی پژوهشسرای دانش آموزی متقین برازجان که در پنجمین جنبش ایرانی جستجوی سیارک ها و پس از آن در کمپین بین المللی این جنبش شرکت کرده بود موفق به کشف مقدماتی 2 سیارک شد. این جنبش که از سال 2006 توسط IASC برگزار می شود؛ پروژه ای بین المللی برای یافتن سیارک ها در منظومه شمسی است. داده های حاصل از این کشفیات در شناخت سیارک ها، شکل گیری منظومه شمسی و همچنین شناسایی سیارک های اطراف زمین وخطرات احتمالی آنها به دانشمندان یاری می رساند .

تیم پژوهشسرای متقین برازجان با شرکت خانم ها کیانا زنده باد و رومینا حاجیان از متوسطه اول فرزانگان ، نگار پور برازجانی از متوسطه اول غیردولتی آزاده و نیلوفر خواجه فرد از متوسطه اول نمونه رضوان تحت هدایت آقای علی کرمی نژاد (مدرس ریاضی و نجوم) در این جنبش، موفق به کشف 28 سیارک شدند، این سیارک ها طی گزارش هایی به IASC ارسال شده که توسط (همکاری بین‌المللی تحقیقات نجومی ) IASC مورد مطالعه قرار خواهند گرفت. در ادامه این سیارک ها برای ثبت نهایی و تایید آن تحت مطالعه و رصدهای مداوم منجمان حرفه ای قرار خواهند گرفت و پس از مطالعات دقیق، در رده بندی مناسب ثبت خواهند شد .

شایان ذکر است؛ برای اولین بار تیمی دانش آموزی از استان بوشهر موفق به شرکت و کشف مقدماتی سیارک در این جنبش بین المللی شده است