لزوم تقویت نظام آموزشی مبتنی بر کیفیت

استاندار فارس بر نگاه ویژه مسؤولان به آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد و گفت: شورای آموزش‌وپرورش برای بنده بسیار مهم است و بحث‌های مطرح‌شده در آن را جدی می‌گیرم.

کد مطلب: ۶۷۵۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا،

اسماعیل تبادار در صد و بیست و دومین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان فارس با تأکید بر نگاه ویژه به آموزش‌وپرورش اظهار داشت: نظام آموزشی مبتنی بر کیفیت باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه مسیر پیشرفت هر جامعه‌ای از آموزش‌وپرورش خواهد گذشت، خاطرنشان کرد: شورای آموزش‌وپرورش برای بنده بسیار مهم است و بحث‌های مطرح‌شده در آن را جدی می‌گیرم.

مقام عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: زمینه علمی در شیراز و استان فارس ایجاب می‌کند که برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آموزش‌وپرورش داشته باشیم و نگاه اعتدال‌گرا به تمام نقاط استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: بهتر است که موضوعات شورای آموزش‌وپرورش به‌صورت ملموس و موردی مطرح شود تا بتوان بهتر به مشکلات رسیدگی کرد.

تبادار همچنین گفت: استفاده از ظرفیت خیران در آموزش‌وپرورش از اهمیت بالایی برخوردار است ،به‌ویژه آنکه در شرایط فعلی که مشکلات مالی بسیار است، باید از حداقل‌ها نهایت استفاده را کرد.

این مقام مسؤول همچنین در مورد کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش و نحوه جذب معلم نیز اظهار داشت: اگر مدیران آموزش‌وپرورش استان فارس پیشنهادی در این زمینه‌دارند به نمایندگان مجلس ارائه دهند تا متناسب با نظام آموزشی نیروها جذب شوند.

وی خواستار دیدار با نخبگان آموزش‌وپرورش شد و افزود: انتظار داریم که در شورای آموزش‌وپرورش نخبگان دانش‌آموزشی استان نیز حضورداشته باشند و علاقه‌مندیم تا از نزدیک با نظرات آن‌ها آشنا شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس نیز در این نشست بر توجه ویژه مسئولین استانی برای حل مشکلات آموزش و پرورش فارس تاکید کرد.

حمید رضا آذری گفت: امروز آموزش‌وپرورش ازنظر کمی در منابع انسانی مشکل دارد، به‌طوری‌که تا سال 1400 هجری شمسی 400 هزار نفر از این سازمان خداحافظی کرده و بازنشسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان فارس سومین آموزش‌وپرورش در کشور ازنظر گستردگی و تعداد نیرو است، افزود: یک سری از مشکلات آموزش‌وپرورش ساختاری است که حل آن از توان ما خارج است و یک سری نیز داخلی است که باید با هم‌افزایی و هم‌فکری در استان آن‌ها را حل کرد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: اگر نگاه‌ها به آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک نهاد تأثیرگذار باشد، بسیاری از مشکلاتش قابل‌حل خواهد بود.

لازم به ذکر است آموزش‌وپرورش استان فارس 800 هزار دانش‌آموز،65 هزار معلم شاغل و 60 هزار معلم بازنشسته دارد، ضمن اینکه 7 هزار مدرسه نیز زیر نظر 59 اداره در سراسر استان فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار