اساسی‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی کار تشکیلاتی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اساسی‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و کار تشکیلاتی است.

کد مطلب: ۶۷۵۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، احمد ناصری در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان اظهار داشت: اساسی‌ترین وظیفه و مأموریت سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و کارهای تشکیلاتی است .

ناصری افزود :اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند در قالب فعالیت‌های گروهی خود را با اجتماعی که در آن زندگی می‌کنند سازگارتر کنند، لذا دانش آموزان بایستی با انواع مهارت‌های اجتماعی در قالب توانایی‌های فردی و اجتماعی آشنا شوند .

وی همچنین به استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی در آموزش مهارت‌های اجتماعی تاکید کرد .

رئیس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان با اشاره به اینکه اردو نماد فعالیت‌های گروهی است ادامه داد برگزاری اردو به عنوان یک فعالیت روش‌مند و هدف‌دار که با مشارکت مربیان، دانش‌آموزان و اولیای آنان به منظور تحقق بخش اعظمی از نیازهای اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، جسمی و... انجام می‌گیرد ،موجب تقویت و گسترش مهارت‌های دانش‌آموزان در قالب فعالیتهای اجتماعی- گروهی می‌گردد .

احمد ناصری در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در انجام کارهای گروهی و زندگی جمعی خواستار تلاش بیشتر سازمان دانش‌آموزی برای توسعه مهارت‌های اجتماعی و تربیت نسلی پویا و توانمند برای آینده کشورمان گردید .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت سازمان دانش‌آموزی استان در سال تحصیلی گذشته و موفقیت‌های اعضا و مربیان در اردوهای ملی- قطبی افزود: توجه به خودباوری و خودآگاهی در دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی مهم است و باید اهداف بزرگی را فراروی آنها قرار دهیم .

مصطفی کافی افزود: استقبال اولیای دانش آموزان از کارهای گروهی و تشکیلاتی در سطح استان بسیار بی‌نظیر و شایسته قدردانی است .

کافی ضمن اشاره به تاثیر کارهای گروهی و تشکیلاتی در رفتار و منش دانش آموزان تصریح کرد: فعالیت‌های گروهی در سایه برنامه‌های منسجم و مدون سازمان دانش‌آموزی اتفاق می‌افتد .

وی همچنین به حمایت جدی از برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد .

در این جلسه مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز گزارشی از عملکرد و برنامه‌های پیش‌روی سازمان دانش‌آموزی ارایه نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار