فعالیت 12 مرکز حرکات اصلاحی آموزش و پرورش در آذربایجان غربی

معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش استان از فعالیت 12 مرکز حرکات اصلاحی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، بمناسبت هفته تربیت بدنی، همایش پیشگیری از چاقی و ناهنجاری های اصلاحی در محل درمانگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد. ولی حسينی، معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش استان در این همایش با بیان اینکه زندگي شهري و آپارتماني تنوع آسيب هاي جسمي را افزايش داده است؛ اذعان کرد: محدوديت هاي حركتي و جسمي دانش آموزان و به ويژه دانش آموزان دختر در جامعه امروزي بسيار زياد است .

حسینی با اذعان به اینکه همه فعاليت هاي مجموعه نيازمند مشاركت آحاد جامعه است؛ خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش بستر هاي مناسب براي انجام ورزش هاي صحيح و فعاليت هاي ورزشي مكمل را فراهم آورده است .

معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: كانون هاي ساختار قامتی و حركات اصلاحي از افتخارات و البته اميدواري هاي آموزش و پرورش است كه تعداد شهرستان هاي برخوردار از اين مراكز به ١٢ شهرستان رسيده است و در تلاشیم تا در هر 24 منطقه آموزشی استان ایجاد شود.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: دانش آموزان پس از غربال در مدارس توسط مربيان تربيت بدني و در صورت نياز به كانون هاي حركات اصلاحي هدايت مي شوند .

عباس مصري، مديرعامل درمانگاه فرهنگيان اروميه نیز در این همایش گفت: مجموعه تربيت بدني آموزش و پرورش اهميت ويژه اي به سلامت دانش آموزان قائل است و برنامه هاي اصلاحي و ساختاري بسياري را در طي سال برنامه ريزي مي كند .

مصری افزود: امروزه دانش آموزان مشكلات عديده اي در زمينه هاي چاقي و بيماري هاي قلبي و عروقي دارا هستند كه همه آن ها ناشي از تغذيه نامناسب و عدم تحرك و فقر حركتي است .

وی ادامه داد: امسال در شهرستان اروميه بيش از ٨ هزار دانش آموز در مجموعه كانون حركات اصلاحي درمانگاه فرهنگيان مورد معاينه قرار گرفته اند .

مديرعامل درمانگاه فرهنگيان اروميه اضافه کرد: از اين تعداد بيش از ٧ هزار و ٧٠٠ نفر دچار ناهنجاري هاي موردي بودند و در كانون اصلاح حركات به درمان آن ها رسيدگي شده است .

این مقام مسوول اذعان کرد: درآينده اي نزديك بخش فيزيوتراپي نيز به كانون اصلاح حركت درمانگاه اروميه اضافه خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار