معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران خبر داد:

برگزاری بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در بیش از 2500 آموزشگاه

جلسه هماهنگی رابطین بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شهرستان های تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، روسای ادارات فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، مشاوره تربیتی، نماینده سازمان دانش آموزی، کارشناسان فعالیت های اردویی اداره کل و رابطین بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مناطق در اداره کل برگزار شد

کد مطلب: ۶۷۵۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، شورای دانش آموزی را دارای جایگاه ویژه ای دانست و بر نقش این شورا در اداره بهینه مدارس و جامعه پذیری دانش آموزان تاکید کرد.

هاشمی آگاهی بخشی به دانش آموزان در استفاده از شیوه های صحیح تبلیغات و انتخاب را یاد آور شد و گفت: ضرورت دارد با تمرین واقعی و صحیح دموکراسی در مدارس، دانش آموزان را برای شرکت در عرصه انتخاب های بزرگتر و ایفای نقش در اداره کشور آماده کنیم که شورای دانش آموزی و سپس مجلس دانش آموزی بعنوان عصاره این شورا، نقش بسزایی در این امر دارد.

در ادامه این نشست مجتبی ولی پوری رئیس اداره فرهنگی و هنری،اردوها و فضاهای پرورشی به کارکردهای شورای دانش آموزی از جمله: تقویت همکاری و همدلی، همزیستی مسالمت آمیز، یادگیری مهارت های زندگی، افزایش قدرت تحمل نظرات متفاوت و مخالف اشاره و بر ضرورت جدی گرفتن انتخابات در مقطع ابتدای بعنوان پایه و اساس تربیت دانش آموزان از جمله تربیت اجتماعی تاکید کرد.

مهدی درخشانی پور، رئیس اداره مشاوره تربیتی بعنوان سخنران بعدی،سخنران بعدی این نشست، تاثیر انتخابات شورای دانش آموزی بر رفتار و اعمال دانش آموزان و بطور خاص بر سلامت روح و روان دانش آموزان را از دیدگاه روان شناختی مورد بررسی قرار داد و ضمن ناکافی دانستن تلاش های فعلی در امر تربیت دانش آموزان به ضرورت تقویت برنامه های تربیتی اشاره کرد.

در ادامه غلامی نماینده سازمان دانش آموزی در خصوص اجرای دقیق دستورالعمل برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی که 2 سال یکبار و از بین منتخبین اعضای شورای دانش آموزی مدارس دوره دوم متوسطه تشکیل می شود مطالبی را بیان و بر ضرورت تشکیل کارگروه های لازم با حضور همه اعضا جهت برگزاری انتخابات مطلوب مجلس دانش آموزی تاکید کرد.

کارشناسان اداره کل و رابطین انتخابات ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در فواصل برنامه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزان روز چهارشنبه 3 آبان 96 با حضور 700 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار و 500 مدرسه شهرستان های استان تهران برگزار خواهد شد.

/خبرنگار:حسین سلطانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار