زندگی آپارتماني تنوع آسيب هاي جسمي را افزايش داده است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: زندگي شهري و آپارتماني تنوع آسيب هاي جسمي را افزايش داده است.

کد مطلب: ۶۷۵۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی،« ولی حسینی» در همايش پيشگيري از چاقي و ناهنجاري هاي جسماني که در درمانگاه فرهنگيان امام سجاد (ع) ارومیه برگزار شد، افزود: محدويت هاي حركتي و جسمي دانش آموزان و به ويژه دانش آموزان دختر در جامعه امروزي بسيار زياد است.

وی ادامه داد: به همین سبب آموزش و پرورش بستر هاي مناسب براي انجام ورزش هاي صحيح و فعاليت هاي ورزشي مكمل را فراهم آورده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: كانون هاي حركات اصلاحي از افتخارات و البته اميدواري هاي آموزش و پرورش است كه تعداد شهرستان هاي برخوردار از اين مراكز به ١٢ شهرستان رسيده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرايط جامعه ، اميدواري دانش آموزان نيز فعاليت هاي ورزشي در مدارس است، گفت: دانش آموزان پس از غربال در مدارس توسط مربيان تربيت بدني و در صورت نياز به كانون هاي حركات اصلاحي هدايت مي شوند.

مصري مديرعامل درمانگاه فرهنگيان اروميه نیز در ادامه تصریح کرد: مجموعه تربيت بدني آموزش و پرورش اهميت ويژه اي به سلامت دانش آموزان قائل است و برنامه هاي اصلاحي و ساختاري بسياري را در طي سال برنامه ريزي مي كند.


وی تاکید کرد: امروزه دانش آموزان مشكلات عديده اي در زمينه هاي چاقي و بيماري هاي قلبي و عروقي دارا هستند كه همه آن ها ناشي از تغذيه نامناسب و عدم تحرك و فقر حركتي است.


مصری افزود: امسال در شهرستان اروميه بيش از ٨ هزار دانش آموز در مجموعه كانون حركات اصلاحي درمانگاه فرهنگيان مورد معاينه قرار گرفته اند که از اين تعداد بيش از ٧ هزار و ٧٠٠ نفر دچار ناهنجاري هاي موردي بودند و در كانون اصلاح حركات به درمان آن ها رسيدگي شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار