جزئیات جدید از کمک‌ بین المللی به مسلمانان آواره میانمار

مسئول دفتر پشتیبانی هلال‌احمر ایران در عملیات امدادرسانی پناهجویان میانمار در بنگلادش به تشریح جزئیات جدیدی از کمک‌های بین المللی به مسلمانان آواره میانمار پرداخت.

کد مطلب: ۶۷۵۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مهراب شریفی سده با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ از موافقت برای اصلاح و به‌ روز رسانی دستورالعمل امنیتی فدارسیون در کاکس بازار، محل استقرار پناهجویان میانمار خبر داد.

وی درباره جزئیات جلسه هماهنگی فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ با هلال‌احمر ایران و بنگلادش در کاکس بازار، عنوان کرد: در این جلسه نماینده فدراسیون در بنگلادش بر این مهم اشاره کرد که اجرای برنامه توزیع پول نقد به‌منظور کمک به آوارگان و برنامه‌ریزی برای این موضوع با توجه به نکات مهمی چون میزان نرخ تورم، افزایش قیمت‌ها و نحوه توزیع پول نقد؛ در حال بررسی است.

وی افزود: در این جلسه همچنین جمعیت ملی بنگلادش اعلام کرد که مراکز توزیع اقلام امدادی در «حکیم پارا» یکی از اردوگاه‌های پناهندگان میانمار در بنگلادش، فضای محدودی دارد و در این زمینه در حال رایزنی با دولت به‌منظور تخصیص فضای بزرگتر؛ هستند؛ به علاوه از آنجا که به مناطقی همچون کاتاپالونگ توجه چندانی نشده؛ پیشنهاد شد تا ارزیابی و کمک‌های بشردوستانه بیشتری به این منطقه ارسال شود.

مسئول دفتر پشتیبانی هلال‌احمر ایران در عملیات امدادرسانی پناهجویان میانمار در بنگلادش همچنین به درخواست فدراسیون به‌منظور اختصاص انبار بزرگتری در چیتاگونگ اشاره و اظهار کرد: مقرر شد تا برای بررسی این موضوع نماینده‌ای از فدراسیون به چیتاگونگ اعزام شود.

وی افزود: به علاوه در این جلسه عنوان شد در بیمارستان صلیب‌سرخ، 48 بیمار ویزیت و یک عمل جراحی انجام شده و فدراسیون در حال افزایش خدمات بهداشتی در اردوگاه‌ها است و اکنون هفت چشمه سرویس بهداشتی صحرایی در ماناگونا از دیگر اردوگاه‌های پناهندگان تکمیل شد.

شریفی سده، نیاز به پتو و زیرانداز را در اردوگاه‌های پناهندگان میانمار در بنگلادش با توجه به نزدیک‌شدن به فصل سرما از دیگر موارد مطرح شده در جلسه فدراسیون عنوان کرد و گفت: همچنین هلال‌احمر ترکیه و صلیب‌سرخ دانمارک برنامه توزیع اقلام امدادی خود را در اختیار فدراسیون بین‌المللی قرار دادند که به زودی برنامه ‌ریزی‌های لازم انجام شده و به اطلاع سایر سازمان‌های بین‌المللی از جمله برنامه جهانی غذا خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار