معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی بیان کرد؛

وجه مشترک سازمان دانش آموزی با چارچوب اصلی نهادهای یادگیرنده

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی ویژگیهای مشترک بسیاری را با سازمان های یادگیرنده دارد.

کد مطلب: ۶۷۴۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، اردشیردهقانی در نشست هم اندیشی و آسیب شناسی اردوهای ملی قطبی که در سازمان دانش آموزی در حال برگزاری است با بیان اینکه بسیاری از ویژگی ها و شاخصه های تعریف شده برای سازمان یادگیرنده با سازمان دانش آموزی همخوانی دارد گفت: سازمان یادگیرنده و سازمان دانش آموزی در برخی از ویژگی ها با هم متفاوت هستند.

وی به برخی از این ویژگی ها اشاره کرد و ادامه داد: افراد در سازمان یادگیرنده به دنبال مدیریت نیستند بلکه به دنبال رهبری هستند. هر چه تعداد رهبر در یک سازمان زیاد باشد آن سازمان موفق تر عمل خواهد کرد.

دهقانی تصریح کرد: هنوز پس از 18 سال که از تاسیس سازمان دانش آموزی می گذرد اساسنامه آن تغییرنکرده است. ما باید سه باور را در سازمان دانش آموزی الگوی کار خود قرار دهیم.

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی خاطرنشان کرد: 5 ساحت از 6 ساحت تربیتی می تواند در سازمان دانش آموزی مدیریت و هدایت شود این ساحت ها اصل و اساس تربیت هستند.

دهقانی گفت: سازمان دانش آموزی باید به سازمان یادگیرنده در مفهوم کامل تبدیل شود و اعضای آن نقش افرینان اصلی در این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه باید برخی از قالبهای قبلی را تغییر دهیم گفت: باید تجلی تغییرات را در کارهای تشکیلاتی شاهد باشیم و از جمله این برنامه ها می توان به بزرگداشت روز 13 آبان ماه اشاره کرد.

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی تصریح کرد: 4 شاخص برای کیفیت داریم و در سازمان های یادگیرنده به دنبال این 4شاخص هستیم که شامل نیروی انسانی کارامد، برنامه مناسب، زیرساخت مناسب و هزینه مناسب .

دهقانی سه ماموریت مهم را در این برنامه مرور خواهیم کرد گفت: اردوهای امسال را واکاوی کرده و در این زمینه بخشی به بررسی فرصتها و نقاط قوت و همچنین در بخشی از کار به نقد و شناسایی ضعف ها در روند برگزاری محتوای آموزشی و مواردی از این قبیل اشاره خواهیم داشت.

وی یادآورشد: در حالت کلی باید در کنار نقاط قوت نقاط ضعف را با نقدهایی گزنده اما در چارچوب کار و ضوابط سازمان مورد توجه قرار دهیم تا کیفیت کار در سازمان دانش آموزی از شرایط بهتری برخوردار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار