​رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفتگو با پانا:

پارک‌حاشیه‌ای در پایتخت رها شده است/محرومیت از درآمد پایدار پارک

​رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پارک حاشیه‌ای در تهران رها شده است.پارک حاشیه ای در دنیا از منابع درآمدزاست اما تهران سال های سال است که از این درآمد پایدار محروم است.

کد مطلب: ۶۷۴۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد علیخانی در گفتگو با پانا درخصوص استفاده از پارک حاشیه ای به عنوان درآمد پایدار در پایتخت گفت: پارک حاشیه ای در تهران رها شده و پایتخت به پارکینگ تبدیل شده است. از دهه 70 موضوع پارکومتر در تهران جدی شد اما با اختلاف هایی که وجود داشت این موضوع ساماندهی نشد و در زمان قالیباف پارکبان ها تشکیل شدند اما باز هم درآمدی به شهرداری تهران اختصاص پیدا نکرد. پارک حاشیه ای در دنیا از منابع درآمدزاست اما تهران سال های سال است که از این درآمد پایدار محروم است.

علیخانی تصریح کرد: موضوع پارک حاشیه ای و قیمت گذاری جزو برنامه کمیسیون حمل و نقل شورا قرار دارد و چندین جلسه هم در این رابطه برگزار کردیم و درخواست کردیم که لایحه شهرداری بازنگری شود و مدیریت جدید نسبت به لایحه اعمال نظر کند. در بسته مدیریت و تقویت حمل و نقل باید ساماندهی خودروها و موتورسیکلت های برقی نیز در نظر گرفته شود.

وی درباره تسهیل استفاده از خودروها و موتورسیکلت های برقی توضیح داد: یک شبه نمی توان این سیاست را اعمال کرد. با کمک دولت و بانک ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توان این کار را انجام داد. در مدت کوتاهی که از فعالیت شورای پنجم می گذرد پیشنهادات زیادی برای این موضوع ارائه شده که به حوزه حمل و نقل ارجاع داده ایم و فکر می کنم در این دوره اتفاقات خوبی در زمینه استفاده از خودروها و موتورسیکلت های برقی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار