در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت طرح ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین وضعیت طرح ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی گفت: این موضوع بارها مطرح شده اما دوباره باید با حضور مسئولان دو وزارتخانه بهداشت و علوم و همچنین کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۷۴۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

اسداله عباسی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان اینکه موافق تفکیک آموزش پزشکی از وزارت بهداشت هستیم، اظهارداشت: در گذشته هم بحث ادغام آموزش پزشکی و آموزش عالی به صورت یکپارچه مطرح شد. البته در ابتدا آموزش پزشکی و آموزش عالی در هم ادغام بودند و فعالیت ها متمرکز بود ولی در مقطعی به دلیل نیازهای کشور این دو بخش از هم جدا شدند که معتقدیم بازهم باید با هم تلفیق شوند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه تلفیق آموزش پزشکی و آموزش عالی به کیفیت آموزش پزشکی منجر می شود، گفت: تمرکز امر آموزش در دو بخش پزشکی و غیرپزشکی می ‌تواند به کیفیت آن کمک کند. در واقع تمرکز امر آموزش در وزارت علوم آثار مثبتی دارد که از لحاظ استانداردهای آموزشی و انسجام در سیاست ‌های کلی آموزشی به ارتقاء علوم پزشکی کمک می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از رشته ‌های علوم پزشکی درحوزه وزارت علوم قرار دارد که مابقی رشته ها نیز باید به وزارت علوم واگذار شود اما معتقدیم جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت منجر به کیفیت و استانداردهای آموزشی می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت وزارت بهداشت با واگذاری بخش آموزش پزشکی به وزارت علوم گفت: این ادغام ‌کار منطقی است و در هیچ جای دنیا آموزش پزشکی از آموزش عالی جدا نیست. مخالفت وزارت بهداشت نیز باید در جلسات کمیسیون آموزش با حضور مسئولان این وزارتخانه بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار