برگزاری مراسم کلنگ زنی احداث پروژه های آموزشی خیرساز در اسلامشهر

مراسم کلنگ زنی احداث 3 پروژه آموزشی خیرساز در شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار ، حجت الاسلام نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه و حافظی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کل کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۴۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناشهرستانهای تهران، در حاشیه مراسم کلنگ زنی این واحدهای آموزشی که معاونین فرماندار و رئیس ومعاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان آموزش و پرورش اسلامشهر نیز حضور داشتند، امیراله حقیقی در سخنانی ضمن قدردانی از همت خیرین مدرسه ساز جهت احداث 3 باب واحد آموزشی در شهرستان اسلامشهر گفت: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است، گفت: اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می شد و شرایط ایده آل امروز حاکم بر فضای مدارس نبود .

فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه کار خیرین همچون نهالی است که هرچه از عمل آن می گذرد، برکات آن روز به روز افزایش پیدا می کند، افزود: خیرین مدرسه ساز مهمترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تنها گزینه برای گسترش فضاهای آموزشی بویژه در شهرستان اسلامشهر است .

همچنین محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سخنانی اظهار داشت: فعالیت مدرسه سازی توسط خیرین از 21 سال پیش آغاز شد و فکر نمی کردیم این حرکت پرشور ادامه یابد و هر سال مجاهدت مردم در این زمینه بیشتر و پرشورتر شود .

وی افزود: در حال حاضر 650 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند و در سایر کشورهای جهان نیز هزار خیر مدسه ساز به امر مدرسه سازی برای دانش آموزان ایرانی می پردازند .

رئیس جامع خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: در حال حاضر 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و پیش بینی می کنیم ضریب مشارکت مردم در مدرسه سازی همچنان افزایش یابد .

حافظی همچنین با بیان اینکه فرماندار، مسئولان و مردم فرهنگ دوست و علاقمند اسلامشهر همکاری مناسبی با جامعه خیرین مدرسه ساز دارند گفت: نام اسلامشهر بواسطه احداث مدرسه مهرورزان کوچک که با پس انداز و قلکهای دانش آموزان احداث شد در سطح جهان مطرح شده است .

شایان ذکر است ، در این مراسم پروژه خیرساز دبستان حاج مهدی مانی در شهرک قائمیه، دبستان مرحوم شهید کریمی زندی در واوان و پژوهش سرای دانش آموزی با همکاری بیمه دی در موسی آبادشهرستان اسلامشهر کلنگ زنی شد.

/خبرنگار :زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار