در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

فعالیت دبیرخانه آموزش زبان با تاکید زبان آموزی در مناطق دوزبانه

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه ای تحت عنوان آموزش زبان با تاکید زبان آموزی در مناطق دوزبانه را در استان آذربایجان شرقی ایجاد کرده ایم و در حال تدوین الگویی برای مطرح شدن در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم تا آموزش در کلاس های پیش دبستانی مناطق دوزبانه بر اساس زبان مادری باشد.

کد مطلب: ۶۷۴۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

رخساره فضلی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که برگزاری دوره های آموزشی زبان آموزی از چه زمانی آغاز شده و چه تعداد کودک مناطق محروم تحت پوشش قرار گرفتند؟، اظهار کرد: محتوای دوره پیش دبستان غیرمتمرکز تولید می شود پس از تولید محتوا در استان به سازمان پژوهش آمده و وارد کتب درسی می شود.

وی ادامه داد: این محتوای آموزشی با دید استانی تولید می شود اما ما باید دانش آموزان را برای تحصیل در مدارس با زبان فارسی آماده کنیم.

فضلی اشاره کرد: در گذشته این نگاه وجود داشت که بچه ها نباید به زبان مادری صحبت کنند حتی زمانی این موضوع در مدارس ممنوع بود اما با ارسال بخشنامه ای این موضوع منتفی شد.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که فرهنگ فارسی صحبت کردن بچه ها در کلاس درس جا افتاده است، گفت: دوره 2 ساله پیش دبستان تابع این قانون است در این چند سال تلاش کردیم این تغییر نگاه را ایجاد کنیم که به کودک با هر زبانی احترام بگذاریم.

وی همچنین اضافه کرد: آموزش زبان رسمی ما زبان فارسی است و در کلاس های پیش دبستان مناطق دوزبانه تلاش کردیم همکاران به زبان مادری بچه ها احترام بگذرانند و آموزش محتوای آموزشی نیز براساس زبان مادری باشد.

فضلی عنوان کرد: دبیرخانه ای تحت عنوان آموزش زبان با تاکید زبان آموزی در مناطق دوزبانه را در استان آذربایجان شرقی ایجاد کرده ایم و اکنون در حال تدوین الگویی برای مطرح شدن در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم تا آموزش در کلاس های پیش دبستانی مناطق دوزبانه بر اساس زبان مادری باشد.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: باید زبان مادری را به دلیل این که بخشی از وجود و شخصیت ماست محترم شمرد و در ادامه به وحدت ملی نیز توجه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار