سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید در تهران/پایتخت‌نشینان مراقب باشند

سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی سه روز آینده از وقوع باد شدید برای تهران طی امروز خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی که از روز گذشته عمدتا در سواحل شمالی و برخی نقاط شمال غرب کشور سبب بارش باران، رعد وبرق ، وزش باد و در این نواحی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی سبب کاهش دما شده بود، امروز(۲۵مهر) در شرق مازندران، گلستان ، خراسان شمالی و ارتفاعات خراسان رضوی فعال است که به تدریج از میزان فعالیت بارشی این سامانه کاسته می‌شود.

کاهش دما در صبح چهارشنبه (۲۶مهر) در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی محسوس است همچنین با عبور موج ضعیف‌ تراز میانی جو از اوایل امشب و فردا بارش‌های پراکنده در برخی نقاط خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات شمالی فارس پیش‌بینی می‌شود.

امروز وزش باد شدید در استان‌های تهران، قم، سمنان،شمال یزد، برخی نقاط استان‌های اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه است همچنین دریای خزر نیز امروز و فردا مواج خواهد بود.

همچنین مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان در عصر امروز، ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت برای امدادرسانی در حالت آماده‌باش کامل هستند؛ از این رو به شهروندان توصیه می‌شود در صورتی که بیرون از منزل کار ضروری ندارند، در معابر حاضر نشوند.

بنابر این گزارش، با توجه به احتمال وقوع طوفان، برای پیشگیری از ایجاد ترافیک در خیابان‌ها و بستن راه‌ خودروهای امدادی، به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌الامکان امروز از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار