بطحایی اعلام کرد؛

ایجاد شبکه الکترونیکی برای آموزش خانواده در حوزه آسیب های اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش گفت: این شبکه تا ۲هفته آینده برای روسای مناطق و بعد از آن برای سایر گروه ها قابل استفاده خواهد بود و تا ۲ماه آینده در دسترس خانواده ها قرار می گیرد.

کد مطلب: ۶۷۴۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، سید محمد بطحایی در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش خانواده در تعلیم و تربیت، اظهار کرد: خانواده و مدرسه دو بال حرکت به سمت تعالی هستند و ضرورتی ترین نهاد برای تربیت فرزندان به شمار می روند.
وی افزود: متاسفانه برخی اوقات آنچه در مدرسه آموزش داده می شود در خانواده شکل نمی گیرد و گاهی این مساله بالعکس خواهد بود و این اتفاق ناشی از ناهمسو بودن خانواده و مدرسه است.
تاکید بر پیوند اولیا و مربیان
وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند اولیا و مربیان اگر وجود نداشته باشد کار تعلیم و تربیت به نتیجه نمی رسد و اکنون شاهد چالش هایی از این نوع در جامعه هستیم.
وی به آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره داشت و گفت: موضوع اصلی که در انجمن های اولیا و مربیان تاکید شده است توجه به آسیب های اجتماعی است و پیشرفت تحصیلی در مراتب پایین تری قرار دارد در این شرایط پیوند اولیا و مربیان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مدرسه کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت است
بطحایی با تاکید بر این که مدرسه در سند تحول بنیادین به عنوان کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت است، عنوان کرد: سایر نهادها و معاونت ها در این موضوع نقش پشتیبان دارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها و شاخص ها در ارتقای صلاحیت شایستگی مدیران اهتمام در تقویت پیوند اولیا و مربیان است.
بطحایی تصریح کرد: نظام کنترل و تضمین کیفیت واحدهای آموزشی از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه قرار خواهیم داد.
ارتقای مدارس
وی با اشاره به این که اگر مدرسه را از حیث انگیزه، دانش و مهارت های لازم ارتقا ندهیم کار ما بی نتیجه خواهد بود، گفت: اگر با روش ها و ساختارهای گذشته پیش رویم یه نتیجه نمی رسیم و باید روش های جدیدی را داشته باشیم که اکنون زیرساخت هایی آن نیز فراهم شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که آسیب های اجتماعی به وضعیت بحران در مدرسه و جامعه رسیده است، عنوان کرد: با همکاری انجمن اوليا و مربيان باید چنین معضلاتی را با روش های جدید رفع کنیم.
آماده سازی بسترالکترونیکی برای آموزش خانواده
بطحایی از آماده سازی بسترالکترونیکی برای آموزش خانواده خبر داد و اظهار کرد: این کار تا ۲هفته آینده برای روسای مناطق و بعد از آن برای سایر گروه ها قابل استفاده خواهد بود و تا ۲ماه آینده در دسترس خانواده ها است.
وی افزود: بسیاری از خانواده ها اطلاع کافی در مورد برخی از آسیب های اجتماعی فرزندان خود ندارند و در این شبکه بسیاری از مسائل اجتماعی که در رسانه های جمعی معذوریت بیان آن وجود دارد، بیان می شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه کیفی و کمی مراکز راهنمایی و مشاوره را در دستور کار داریم. امروز ۳۰۰مرکز با این رویکرد فعال هستند.
برگزاری اردوهای دانش آموزی با ضریب ایمنی بالا
بطحایی با اشاره به اینکه مسیر حرکت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت سایر نهادها است، در مورد برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: یا اردویی برگزار نمی شود یا این که کار با ضریب ایمنی بالا انجام می شود و در این مورد و سایر موارد نیازمند مشارکت سایر نهادها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار