مدیر کل هواشناسی استان اردبیل خبرداد:

سامانه سرد بارشی مهمان اردبیلی ها

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:با ورود سامانه ناپایدار جوی، دمای هوای شهرهای اردبیل به ویژه در مناطق شمالی کاهش می یابد.

کد مطلب: ۶۷۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، اردبیلی‌ها که از اولین روز پاییز شاهد آسمان ابری و مه‌آلود هستند، بار دیگر افت محسوس دما را شاهد بوده و خواهند بود، بطوریکه در سه هفته سپری شده از فصل پاییز دمای هوای اغلب مناطق استان به حدی کاهش یافته که به یکباره فصل زمستان جایگزین تابستان شده است .

با وجود اینکه چند روزی سامانه‌های ناپایدار از آسمان اردبیل خارج شده بود، بار دیگر با ورود سامانه ناپایدار دیگر، دمای هوا با افت محسوس همراه بوده و شدت مه حتی در معابر شهری نیز با افزایش همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: با ورود سامانه ناپایدار به ویژه در مناطق شمال استان شاهد کاهش محسوس دما هستیم.

علی دولتی مهر تصریح کرد: به دلیل کاهش سه تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی‌شده در شهرهای پارس‌آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر بارش باران نیز مشاهده شود.

وی افزود: در ارتفاعات به ویژه دامنه کوه سبلان بارش برف نیز دور از انتظار نیست و با توجه به شدت بارش‌ها که تا ۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود، احتمال آب‌گرفتگی معابر نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان به وقوع تندباد از ۴۸ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت نیز اشاره و تأکید کرد: به ویژه در بخش‌های شمالی استان وقوع تندباد خواهیم داشت.

دولتی مهر اوج فعالیت این سامانه را در روز دوشنبه دانست و افزود: در روز سه‌شنبه نیز سامانه از استان خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار