روایت نجفی از املاک نجومی: گفتم منتشر نکنید تا بررسی شود

شهردار تهران جزییات افشای اسناد املاک نجومی را تشریح کرد و گفت: بنده موافق انتشار گزارش در آن زمان نبودم و معتقد بودم باید پاسخ شهرداری بیاید و در صورتی که قانع کننده نبود بعد منتشر شود.

کد مطلب: ۶۷۴۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد علی نجفی نیز ادرباره عملکرد احمدی نژاد در شهرداری تهران گفت: مساله عملکرد آقای احمدی نژاد را مورد بررسی قرار دادیم. به مواردی از تخلفات جدی برخورد کردیم از جمله برخی پرداخت هایی که در شهرداری به عنوان هزینه فاقد یاد می شود. فاقد هزینه ای که است در بودجه شهرداری پیش بینی نشده باشد اما پرداخت شده باشد. بعضی فاقد ها قابل دفاع است به عنوان مثال پروژه کوچک محلی اجرایی شده بود که قابل دفاع بود. حداقل 32 میلیارد تومان به قیمت سال 82 تا 84 هزینه فاقد در آن دو سال کشف کردیم که گزارش حسابرسی را به چمران رئیس وقت شورا دادیم ایشان تا پایان دوره که شش سال طول کشید، اجازه طرح موضوع در شورای شهر را نداد و جریان اصلاح طلب چون تنها 3 نفر از 15 نفر را تشکیل می داد، نتوانست این موضوع را در دستور کار شورا قرار دهد.

درباره انتشار املاک نجومی گفتم منتشر نکنید تا بررسی شود

نجفی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دادستان تهران از شما به عنوان کسی که در پرونده املاک نجومی بخشی از اطلاعات را در اختیار خبرنگاران قرار دادید، نام برد. اخیرا اعلام کردید به هیچ سرنخی نرسیدید. نتیجه بررسی ها درباره واگذاری ها به صورت رسمی به کجا رسید؟ گفت:
آقای قالیباف در مناظره های معروف از بنده اسمی برد که ایشان در افشای املاک نقش داشت. وقتی بعد از انتخابم به عنوان شهردار برای ایشان توضیح دادم ایشان قانع شد. ما یک جلساتی با عده ای از دوستان اصلاح طلب از جمله چند نفر از اعضای اطلاح طلب شورا داشتیم درباره انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در دوره بعدی در تابستان 95 که یکی از اعضای شورا گزارشی به من داد درباره سوء استفاده در املاک. من دیدم نامه وی خطاب به مدیر کل حوزه ریاست قالیباف است. از ایشان توضیح خواسته شد. من هم آنجا به این عضو شورای شهر گفتم به نظر من چون نامه گزارش نهایی بازرسی کل کشور نیست و سوال کردند و باید توضیحات را بشنویم این را افشا نکنید و اعلام عمومی نکنید اما یک نسخه به من داد و من این نسخه را تنها به دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد ریاست جمهوری فرستادم. بنابراین در افشای گزارش نه تنها نقش نداشتم بلکه توصیه کردم افشا نشود تا جواب مشخص شود، اما همان روز برادر عزیز ما یک نسخه از این گزارش را به آقای یاشار سلطانی داده بود. اصلا من در عمرم ایشان را ندیده بودم. بعد از دو سه روز دیدم در فضای مجازی منتشر شده است. بنابراین بنده موافق انتشار گزارش در آن زمان نبودم و معقتد بودم باید پاسخ شهرداری بیاید و در صورتی که قانع کننده نبود بعد منتشر شود.

وی افزود: ظاهرا قالیباف مشاور خاصی برای پیگیری املاک نجومی و رابط با دستگاه قضایی معرفی کرده بود که تمام مسایل مربوط به املاک را ایشان تعقیب و اطلاعات را به دستگاه قضایی منتقل می کرد. وقتی شهردار شدم گزارش املاک نجومی یکی از مواردی بود که دنبال کردم. از رئیس دفتر قالیباف پرسیدم گزارش چه شد؟ ایشان گفت قالیباف شخصی به طور خاص برای این موضوع انتخاب کرد. ما از آن شخض مورد نظر سوال کردیم که گزارش به کجا رسید اما ایشان به من گزارش نداد تا ده روز پیش شنیدم به عنوان نماینده شهردار با دستگاه قضایی ارتباط داشته است، اما پریروز نامه ای به دادستان نوشتیم که ایشان نماینده ما نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار