راهپیمایی اربعین پیام آور صلح اسلام است/انعکاس جهانی اربعین

وزیر کشور گفت: واقعه عاشورا به نوعی تجلی همه خصلت های خوب و بد انسانی بوده است در عاشورا از یک سو مروت،رحمت،عدالت،عشق و عقل و جوانمردی و انسانیت را مشاهده می کنیم و از سوی دیگرظلم و جور و خودخواهی و بی عدالتی را می بینیم.

کد مطلب: ۶۷۴۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل آنچه شان اربعین و امامان است را برگزار کنیم همانطور که می دانید ما تجربه سه سال گذشته را در زمینه راهپیمایی اربعین داریم و امسال وارد چهارمین سال می شویم امیدواریم بتوانیم ضعف های سالهای گذشته را در سفر امسال برطرف کنیم و امکانات و امور زیرساختی و پشتیبانی، تدارکات و تعاملاتمان را به خصوص در عراق به خوبی برگزار کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: البته موضوع اربعین حسینی باید تجلی معرفت زائران امام حسین باشد که از بدو حرکت شروع و تا برگشت ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر موضوع اربعین انعکاس ویژه ای در جهان داشته که از دو وجه داوری می شود: وجه اول وجهه صورت و ظاهر حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) است وجه دیگر آن قضاوت ، داوری و معنویات آن است که باید در تفکر جهانیان اثر بگذارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه زمین هیچ زمانی خالی از حجت نبوده و فنا و بقاء همه انسان ها نزد خداوند است و پیامبراسلام ص و ائمه اطهار نمونه بارز انسان های کامل هستند افزود: همه کسانی که می خواهند در یک سیر و سلوک گام بردارند باید این مسیر را طی کنند زیرا ائمه اطهار همان چیزی را ارائه می کنند که خواست خداوند است و بر اساس فطرت و عقل و جان و دل ماست .

وزیر کشور افزود: واقعه عاشورا به نوعی تجلی همه خصلت های خوب و بد انسانی است و ما در عاشورا از یک سو مروت،رحمت،عدالت،عشق و عقل و جوانمردی و انسانیت را مشاهده می کنیم و از سوی دیگرظلم و جور و خودخواهی و بی عدالتی را می بینیم. بنابراین حرکت اربعین نیز باید جلوه ای از معرفت عاشورا باشد و این به منصه ظهور گذاشته شود. و جهانیان نیز قطعا می پذیرند که راه ما راه حق است زیرا فطرت همه انسان ها به دنبال حق و حقیقت است و آنچه در دنیای امروز نمایش داده می شود بدلیجات و انحراف است.

وی ادامه داد: ما باید نشان بدهیم که اربعین حسینی متعلق به آزادی خواهان است و هر که دل در گروه صلح، انسان دوستی و سعادت دارد باید در این راه گام بردارد و به نوعی این راهپیمای مانور قدرت، انسجام ، وحدت با رعایت امور معناست و ما نیز سعادت داریم که خادمان این طریقت باشیم و علاوه بر مراعات انسانیت و اخلاقیات باید ابزار و لوازم مادی نظیر امنیت ، بهداشت و تغذیه فراهم شود.

رحمانی فضلی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی تمام ابزار و رسانه ها را برای تبیین این فرهنگ و آداب به کار ببندیم و خداوند توفیق دهد که بتوانیم خدمت گذاری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را انجام دهیم .

در ادامه از طرح ابتکاری کاشی هایی که با نام سیدالشهدا و جای شهدای خالی نیست که توسط 5 هزار زائر متبرک و در نهایت در محلی نصب می شود توسط وزیر کشور و قاضی عسگر رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار