سفیر عراق در ایران:

روابط ایران و عراق خاری در چشم دشمنان است/صدور یک میلیون ویزای اربعین

سفیر عراق در ایران گفت: امیدواریم روابط ایران و عراق خاری در چشم دشمنان باشد. همه امکانات و ظرفیت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین به کار می بندیم .

کد مطلب: ۶۷۴۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، راجح الموسوی سفیر عراق در ایران در مراسم هماهنگی زائران اربعین که صبح امروز در سالن 300 نفری وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: این جلسه ای تاریخی است به دلیل اینکه جایگاه اربعین بسیار جایگاه بزرگی در اسلام است و باید تشکر کنم از همه کسانی که برای زیارت اربعین تلاش می کنند. و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید سعی کنیم که این مناسبت را به یک مناسبتی جهانی تبدیل کنیم و البته همه نکات ایمنی را در انجام این زیارت باید رعایت کنیم.

وی افزود: همانطور که می دانید منطقه در چالش جدی و خطرناکی به سر می برد و اجرای دقیق این مراسم می تواند پاسخ جدی برای کسانی باشد که می خواهند منطقه را ناامن کنند.

سفیر عراق در ایران گفت: اگر کارها با دقت انجام شود دشمنان باید خیلی فکر کنند تا ضربه ای به این مراسم بزنند .

وی ادامه داد: همه دنیا باید بدانند که ما با دست و پای برهنه به این زیارت می رویم و به دنبال جنگ نیستیم و افتخار می کنیم که خادمان اباعبدالله الحسین در عراق باشیم به خصوص برای برادران ایرانی و برای تسهیل در صدور روادید 12 دفتر کنسولگری موقت را ایجاد کرده ایم که این در روابط بین الملل بی نظیر است و این جایگاه برادران ایرانی را در نزد ما مشخص می کند و جواب خوبی است برای کسانی که می خواهند در روابط ایران و عراق اختلال ایجاد کنند زیرا ما در مراسم اربعین سالانه 3 میلیون زائر داریم که این نشان دهنده روابط خوب بین دو کشور است. و پیامی برای دشمنان ما.

وی اضافه کرد: دشمنان نمی توانند تهدیداتی را که می کنند عملی کنند زیرا سال به سال تعداد زائران افزایش می یابد و ما در شهر کوچک کربلا ده ها میلیون زائر را پذیرایی می کنیم که به گفته رهبر معظم انقلاب این یک معجزه را نشان می دهد که دست الهی در مراسم اربعین دخیل است .

سفیر عراق در ایران افزود: دشمنان جنگ تحمیلی بین ایران و عراق را برای ایجاد تفرقه به راه انداختند اما اکنون همبستگی خوبی بین این دو ملت وجود دارد که حکمت الهی را می رساند که ایران در جوار ماست. و این با هم بودن همه تهدیداتی را که دشمنان بر علیه جامعه اسلامی به راه انداختند را خنثی می کند.

موسوی ادامه داد: دشمنان می خواهند ملت مسلمان را از منبع قدرت که ایران است دور کنند و به همین دلیل است که تهمت تروریست بودن به ایران میزنند زیرا همیشه نقشه های شوم آنها را برملا می کند. اما ما باید ثابت کنیم که بر علیه دشمنانمان متحد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: 12 دفتر کنسولگری موقت و 4 دفتر که از قبل وجود داشته سعی داریم که هیچ کاری به روز بعد موکول نشود و روزانه آمادگی داریم که یک میلیون ویزا را صادر کنیم.

سفیر عراق در ایران افزود: همین اتحاد و همدلی نشان حمایت از مقدسات مان است که تنها مخصوص شیعیان نیست بلکه متعلق به همه ادیان است و کشور عراق همه آمادگی خود را در اختیار این مراسم قرار می دهد تا این مراسم به بهترین وجه برگزار شود و امیدواریم امسال بهتر از سالهای قبل بتوانیم خدمات را به زائران ارائه کنیم و کارما تعطیلی نمی شناسد و شبانه روزی است.

وی ادامه داد: تاکنون 500 هزار ویزا صادر کرده ایم و انتظار داریم این تعداد بیشتر از سال قبل باشد و با برادران ایرانی هماهنگ کردیم که هر لحظه از ساعات شبانه روز که لازم باشد برای بهبود این مراسم جلساتی را برگزار کنیم و مشکلات را حل کنیم و معتقدیم که امام حسین ع وحدت جهان اسلام را موجب می شود. و امیدواریم زیارت اربعین با امنیت کامل برگزار شود. و روابط ایران و عراق خاری در چشم دشمنان باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار