صادق پور بیان کرد؛

جذب بيش از 7 هزار و 600 دانش آموز بازمانده ازتحصيل توسط راهبران آموزشی

مديركل دفتر آموزش دبستاني وزارت آموزش و پرورش از شناسايي و جذب 7 هزار و 662 دانش آموز بازمانده از تحصيل توسط راهبران آموزشي و تربيتي در سال تحصيلي 96-95 خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، صادق صادق پور با اشاره به پراكندگي و صعب العبور بودن بسياري از مناطق روستايي و عشايري گفت: در كشور ما بيش از 9 هزار و 440 روستا وجود داردكه با وجود كلاس هاي تك پايه و چند پايه تا قبل از سال تحصيلي 96-95 از سوي هيچ مسئولي مورد بازديد و سركشي قرار نگرفته بود اما در سال تحصيلي گذشته براي اولين بار توسط راهبران آموزشي و تربيتي به طور مستمر در طول سال مورد بازديد قرار گرفتند و در رفع برخی از مشكلاتشان اقدام شد.
وي از آموزش رايگان 265 هزار اولياي دانش آموزان روستايي در قالب10 هزار و 404 كلاس آموزش خانواده توسط راهبران آموزشي و تربيتي خبرداد و تصريح كرد: افزايش آمار قبولي در پايه اول درخرداد ماه96 در24استان كشور از نتايج عملكرد مناسب راهبران آموزشي وتربیتی است بنابراين تلاش مي كنيم در سال تحصيلي جاري نيز عرصه فعاليت راهبران آموزشي را توسعه دهيم.
صادق پور خاطرنشان كرد: در سال تحصيلي گذشته 26 هزار و 368 دانش آموز با نيازهاي ويژه توسط راهبران آموزشي در مناطق روستايي و عشايري شناسايي و خدمات آموزشی ویژه آنها ارائه شد.
مديركل دفتر آموزش دبستاني وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: با هدف تقويت مقوله‌هايي مانند ايثار، سخت كوشي و فداكاري، معلمان فعال، زحمتكش و گمنام مدارس روستايي و عشايري توسط راهبران آموزشی وتربیتی شناسایی وجهت تقدیر از آنان به ادارات آموزش وپرورش مربوطه معرفي شدند.
وي افزود: عدم وجود زيرساخت‌هاي لازم جهت فعاليت راهبران، وجود معلمان كم تجربه روستايي، وجودكلاس هاي چند پايه، عدم به روز رساني دوره هاي ضمن خدمت، عدم وجود سامانه جامع براي نظارت و كم توجهي به استانداردهاي لازم در تشكيل كلاس هاي چند پايه از جمله چالش هاي حوزه كاري راهبران آموزشي و تربيتي است.
صادق پور از تخصيص 3 هزار راهبر آموزشي و تربيتي به استان‌ها خبرداد و اظهاركرد: توجه به روش‌هاي نوين تدريس، جلب مشاركت‌هاي درون و برون سازماني با هدف كيفيت بخشي به آموزش و پرورش، تلاش براي ايجاد پست سازماني راهبران آموزشي و تربيتي و استفاده از روش‌های نوین تدریس دركلاس‌هاي چندپايه از جمله برنامه دفترآموزش دبستاني در سال تحصيلي جاري است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار