گزارش خبری پانا/

جنایت محیط زیستی در پاسداران/ قتل‌ عام درختان در پادگان 06

درختان پادگان 06 در خیابان پاسداران که سه سال تخلیه شده در حال خشک شدن است وبه کسی اجازه ورود برای آبیاری درختان این پادگان را نمی دهند.

کد مطلب: ۶۷۳۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،درختان پادگان 06 در خیابان پاسداران بین گلستان دهم تا چهار راه پاسداران سه سال است که آب نخورند.از زمانی که پادگان تخلیه شده تا امروز و تلاش های اهالی محل برای نجات درختان آن به نتیجه ای نرسیده است . صاحبان پادگان تاکنون جواب مثبتی به تلاش هایی که برای زنده ماندن این درختان شده است، ندادند .

یکی از اهالی این منطقه می گوید: برای نجات این درختان هر کاری می کنیم از ایجاد کمپین تا پیگیری از مسوولان شهرداری.موضوع را از یکی از اعضای شورای شهر پیگیری شده وتلاش هایی در دوره قبلی مدیریت شهری برای نجات و آبیاری درختان شده است اما صاحبان پادگان حاضر به مذاکره حتی برای ورودبه پادگان نیستند .در حالی که می توان این محوطه را به مکان فرهنگی یا فرهنگسرا تبدیل کرد . نکته حایز اهمیت این است که این مکان که هم جنبه محیط زیستی و هم تاریخی دارد به حال خود رها شده است .

یکی دیگر از اهالی محل نیز در این باره می گوید: مدتی است محل کارم به این منطقه منتقل شده است و از نزدیک شاهد این ویرانی هستم .این پادگان قبلاً آموزشی بوده و توسط سربازان به این درختان رسیدگی می شد اما طبق اطلاعاتی که دارم این پادگان توسط بانک حکمت ایرانیان خریداری شده است .

او ادامه داد: گرچه این بانک هم زیر ارتش است ولی بهتر بود تا از این مکان تاریخی به عنوان موزه بهره برداری می شد و مورد بازسازی قرار می گرفت تا امروز شاهد مرگ درختان و تخریب یک مکان تاریخی نبودیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار