اطلاعيه وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با يك خبر؛

آيا مصدومان حادثه هرمزگان به حال خود رها شده اند؟ + تصاوير

به دنبال انتشار يك خبر درباره مصدومان حادثه هرمزگان، مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اطلاعيه اي صادر كرد.

کد مطلب: ۶۷۳۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، روز شنبه 22 مهرماه نود و شش در خبري كه در برخي رسانه ها منتشر شد، به نقل از دانش آموز مصدوم هرمزگاني خانم «محدثه شب راه» اين ادعا مطرح شده بود كه آموزش و پرورش از رسيدگي به وضعيت وي و خانواده اش غفلت كرده و آنها را با مشكلات روحي و مالي تنها گذاشته است. .در اين ارتباط مركز روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش پيگيريهاي دقيقي انجام داد كه نتايج اين پيگيريها را در ادامه مشاهده مي كنيد:
در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگانی در داراب از همان ساعات اولیه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه معاونین بصورت میدانی در محل حادثه حاضر شده‌اند، و از نزدیک روند حادثه و درمان مصدومان را پیگیری کردند.
درخصوص دانش آموز محدثه شب راه بعد از خدمات درمانی وپزشکی اولیه با تشخیص تیم مجرب پزشکی حاضر در بیمارستان داراب، جهت ادامه روند درمان فوری به وسیله بالگرد به بیمارستان فوق تخصصی سوانح شهید رجایی شیراز اعزام شد.
در این راستا، جهت انجام خدمات رفاهی به خانواده و همراهان بیمار فوق الذکر، خوابگاه شهید فهمیده سازمان دانش آموزی شیراز بمنظوراسکان شبانه روزی همراه با پذیرایی کامل وسرویس ایاب و ذهاب، بصورت رایگان به تعداد 76 نفر روزانه، با وجود 4 نفر بیمار اختصاص داده شده است.
از زمان پذیرش این دانش آموز عزیز و دیگر مصدومان حادثه تاکنون، تیم‌های سه و چهار نفره شامل یک راننده بهمراه کارشناسان ستادی آموزش و پرورش هرمزگان هر تیم به مدت یک هفته و یک دستگاه وسیله نقلیه سواری جهت بررسی وضعیت روند درمان این دانش آموزان در سطح بیمارستان و شهرستان شیراز و ارائه خدمات رفاهی برای همراهان بصورت شبانه روزی مستقر شدند.
با توجه به وضعیت جسمانی و ادامه روند درمان بعد از ترخیص از بیمارستان، دانش آموز «محدثه شب راه» و همراهان در هتل آراد شیراز در میدان اطلسی مستقر هستند که پرستار خصوصی بصورت روزانه جهت تزریقات و پانسمان در خدمت ايشان بوده و همچنین یک دستگاه ویلچر به وي اهدا شده و علاوه بر آن ، راننده شاغل در آموزش وپرورش میناب با یک دستگاه سواری جهت ایاب و ذهاب و همچنین تهیه ملزومات مورد نیاز و پذیرایی بصورت رایگان در اختیار ایشان می‌باشد.
با توجه به اینکه خانواده دانش آموز «محدثه شبراه» در وضعیت مالی مناسبی نمی‌باشند یک دستگاه سوئیت با تجهیزات و امکانات و وسایل اولیه زندگی، شامل(اتاق، سرویس بهداشتی،2 تخته فرش، تلویزیون، میزتلویزیون و... با دستور و پیگیری مدیرکل استان هرمزگان درشهرستان میناب در حال ساخت می‌باشد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش شهرستان میناب و همچنین تیم اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان به جهت حساسیت موضوع و ارائه خدمات مطلوب درمانی به مصدومان، شخصاً پیگیر وضعیت این عزیزان بودند و همچنان با حضورمتناوب درشیراز از نزدیک روند پیگیری درمان و رفاه این عزیزان را دنبال می‌کنند.
ضمناً مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان،نمایندگان محترم مردم میناب و بندرعباس در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه میناب ، فرماندار شهرستان ، قائم مقام وزیر بهداشت جناب آقاي دکتر حریرچی، رئیس هلال احمر، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و همکارانشان بطور مستمر از مصدومان این حادثه در شیراز عیادت و در جریان روند درمان این عزیزان قرار گرفتند.
لازم به ذکر است اداره کل آموزش وپرورش، علیرغم انجام خدمات یاد شده همچنان در حال ارائه خدمت رسانی به مصدومان این حادثه و دانش آموز فوق الذکر می‌باشد که از اهم آن می‌توان به خدمات ارائه شده به دانش آموز محدثه شب راه بشرح ذیل اشاره کرد.
کارت هدیه،500 هزارتومان
کارت هدیه 300 هزارتومانی
نقد 1 میلیون تومان
پیش پرداخت هتل 1 میلیون تومان
هزینه پرستار، روزانه 70 هزارتومان
خرید مایحتاج، روزانه (میوه، تنقلات..) جهت بیمار و همراه بیمار
مبلغ 2 میلیون تومان توسط تعاون اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان
مبلغ 100 میلیون تومان بابت قطع عضو توسط بیمه حوادث اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان
مبلغ 5 میلیون تومان به صورت نقدی توسط دستگاه نظارتی (توسط نماینده وزیر اطلاعات)
مبلغ 2 میلیون تومان توسط مدیر کل تعاون وزارت
گوشی موبایل به مبلغ 900 هزارتومان
اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنين به منظور احقاق حقوق این عزیز،پرونده پزشکی قانونی وي را در اولویت پیگیری هاي خود قرار داده دارد و آن را با حساسیت دنبال می‌ كند.
مركز اطلاع رساني و وروابط عمومي همچنين در تماس تلفني با حسين خادمي پدر يكي ديگر از دانش آموزان حادثه ديده هرمزگاني از وضعيت رسيدگي به مصدمان اين حادثه سوال كرد كه وي در پاسخ با اشاره به حضور مداوم نمايندگاني از آموزش و پرورش در كنار مصدومين حادثه اتوبوس گفت : شرمنده خدمات بيش از انتظار آموزش و پرورش هستيم.
آقاي خادمي همچنين اظهار داشت ، از اولين روز سانحه واژگوني اتوبوس دانش آموزان در دهم شهريور ماه تا امروز، نمايندگاني از آموزش و پرورش همواره در كنار خانواده هاي مصدومين حضور داشتند.
وي افزود : علاوه بر پرداخت تمام هزينه هاي درماني 4 دانش آموز مصدوم ، هزينه هاي مربوط به اسكان ، اياب و ذهاب و ساير هزينه هاي مربوطه به 70 نفر از همراهان مريض توسط آموزش و پرورش پرداخت شده است .
خادمي از ملاقات و عيادت مستمر نمايندگان آموزش و پرورش از دانش آموزان مصدوم خبر داد و افزود : حضور به موقع وزيرآموزش و پرورش در صحنه تصادف ، و در ادامه برخورد پدرانه مديركل آموزش و پرورش هرمزگان و ساير مسئولين مربوطه و همراهي آنان در كليه مراحل درماني در شيراز و تهران ما را مديون و شرمنده آنها كرده است .
وي از فراهم شدن شرايط ادامه تحصيل فرزندش نيز خبرداد و تصريح كرد : اگركسي بخواهد منكر زحمات فراوان آموزش و پرورش شود در پيشگاه خداوند مسئول خواهد بود، زيرا آموزش و پرورش جاي هيچ سئوالي را در رسيدگي به دانش آموزان باقي نگذاشته است .
مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش در پايان از خبرنگاران عزيز و رسانه ها تقاضا دارد، قبل از انتشار اخبار از صحت و سقم آن اطمينان حاصل كرده و در گزينش منابع خبري خود حساسيت بيشتري به خرج دهند تا از تزريق اضطراب و ايجاد فضاي ياس و نااميدي به بدنه جامعه جلوگيري كنند.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار