یک پژوهشگر اجتماعی:

وضعیت مصرف مواد در کشور خوب نیست

یک پژوهشگر اجتماعی بر این باور است که برای تحقق رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر باید به سازمان‌های غیردولتی کمک شود تا اهداف و سیاست‌هایشان را برای مقابله با اعتیاد بازنگری کنند.

کد مطلب: ۶۷۳۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ الهام جعفری بدرآبادی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر بخش مهمی از وظایف بر عهده نیروی انتظامی است اما در زمینه کاهش تقاضا نیز که شامل کاهش آسیب،درمان و پیشگیری است، سازمان‌های غیردولتی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این زمینه مشکل اصلی اینجاست که ما خیلی اوقات میانه خوبی با سازمان‌های غیردولتی نداریم و به آنها کمک نمی‌کنیم، باید به سازمان‌های غیردولتی کمک شود که اهداف و سیاست‌های‌شان را مورد بازنگری قرار دهند.

جعفری با بیان اینکه سازمانهای مدنی (غیردولتی ) نیاز به آموزش دارند، ادامه داد: با کمک سازمان‌های غیردولتی می‌توان در بحث مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر صنعتی،شیمیایی و روان گردانها عموم مردم بویژه قشر نوجوان و جوان را هوشیار کرد این گرایش به استعمال این مواد همراه با نابودی سلامتی،اقتصاد،فرهنگ و غیره است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها با دادن اختیارات و کمک به سازمانهای غیردولتی در بحث مبارزه با مواد مخدر توانستند بخشی از پروژه درمان و کاهش آسیب را به نتیجه برسانند.

این پژوهشگر اجتماعی تاکید کرد: باید مساله اعتیاد را کاملا جدی بگیریم و بپذیریم که این مساله آسیب جامعه ماست. پس از پذیرفتن پدیده اعتیاد به عنوان یک مساله همه دستگاه‌های مربوطه و نیروهای مسوول باید با هم همکاری کنند تا کمتر به مشکلات ناشی از این پدیده دامن زده شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، جعفری خاطرنشان کرد: باید بین دستگاه‌هایی که بعضی از آنها هم‌اکنون همکاری خوبی با یکدیگر ندارند، تعامل و هماهنگی ایجاد شود یا اینکه مسوول یا دستگاه مشخصی مسوولیت همه هماهنگی‌های این حوزه را بپذیرد نه اینکه هر فرد و نهادی کار خودش را انجام دهد.

به گفته وی، بخش‌هایی از قوانین و سیاست‌های حوزه مقابله با اعتیاد به اعمال تغییراتی نیاز دارند در حال حاضر وضعیت مصرف مواد در کشور ما خوب نیست و ما باید به افراد مبتلا به بیماری اعتیاد خدمات لازم را ارائه کنیم.

منبع:ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار