صافی در گفت و گو با پانا:

همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان فرهنگی در دستور کار است

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: در انتظار این هستیم که هیئت دولت موضوع همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان فرهنگی را در متن قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ کند.

کد مطلب: ۶۷۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد

احمد صافی در گفت و گو با پانا، در خصوص موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان فرهنگی، اظهار کرد: این طرح در برنامه ششم توسعه مورد بحث واقع شده، مورد تاکید قرار گرفته است و مستند قانونی دارد.

وی ادامه داد: در بودجه سال گذشته نیز این مساله مطرح شد و بر اساس مصوبه دولت و مجلس علاوه بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان، به موضوعی تحت عنوان همسان سازی نیز مقداری اعتبار اختصاص داده و بین بازنشستگان کشوری و لشگری توزیع شد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که سال گذشته حداقل حقوق بازنشستگی نیز افزایش پیدا کرد، گفت: با توجه به خواسته های بازنشستگان، امسال توانستم با آقای انصاری معاون امور اداری و استخدامی مذاکره ای داشته باشم که در قانون مدیریت و برنامه ریزی کشور و در تجدید نظر بستر موضوعات، مساله همسان سازی را به طور جدی مورد تاکید قرار دهند.

صافی بیان کرد: اکنون متن اصلاحیه این قانون تهیه شده و در هیات دولت است منتظر هستیم پس از بررسی نهایی به مجلس برود و با پشتیبانی تمام نمایندگان، همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان فرهنگی در متن قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ شود.

زمان آزمایشی موضوع همسان سازی حقوق، گذشته است

وی در پاسخ به این سوال که چه مدت طول می کشد تا این موضوع عملیاتی شود؟، عنوان کرد: این موضوع بستگی به هیئت دولت دارد که چه زمانی آن را به مجلس ارائه دهد اما به دلیل اینکه زمان آزمایشی این قانون گذشته است، همه منتظرند که به صورت قطعی در مجلس اعلام شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی، اظهار کرد: اکنون در بودجه تعیین شده برای ارائه به مجلس شورای اسلامی می توان بحث افزایش حقوق بازنشستگان را مانند شاغلان فرهنگی در بودجه به عنوان مهم ترین موضوع درنظر گرفت.

تاکید جدی بر توجه به موضوع همسان سازی

وی با تاکید بر طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان فرهنگی، ادامه داد: این موضوع باید در سازمان برنامه و بودجه مشخص شود تمام بازنشستگان کشور نیز باید با وجود پیش بینی شدن بودجه امسال، موضوع همسان سازی را مورد تاکید جدی قرار دهند.

صافی همچنین به توجه ویژه آقای نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بازنشستگان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار