برنامه‌های هفته پیوند اولیا و مربیان فردا آغاز می‌شود

از فردا 24 مهر 96 ویژه برنامه‌های هفته پیوند اولیا و مربیان با حضور والدین دانش آموزان در مدارس سراسر کشور آغاز می‌شود که تشکیل کارگروه های مهارتی و تخصصی در انجمن ها یکی از این برنامه هاست.

کد مطلب: ۶۷۳۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، انجمن اولیا و مربیان، مظهر همكاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت كودكان و نوجوانان است. در هفته پیوند اولیا و مربیان كه از تاریخ 24 تا 30 مهرماه هر سال برگزار می شود، پدران و مادران به مدارس دعوت شده و درباره مسائل تربیتی بحث و تبادل نظر کرده و نمایندگان خود را در انجمن برای یك سال برمی گزینند.

مشاوره و برنامه ‏ریزی به منظور تحقق اهداف انجمن، همكاری و همفكری با مدیر و مربیان مدرسه در مورد برنامه‏ های اوقات فراغت دانش‏ آموزان و دعوت از اولیای علاقمند به منظور بهره ‏مندی از خدمات و یاری‏ های آن ها برای تهیه و تدارك و تكمیل امكانات آموزشی _ پرورشی مدرسه از جمله مهم‏ترین وظایف انجمن اولیا و مربیان هستند.

هفته پیوند فرصت مناسبی برای ارزیابی ارتباط خانه و مدرسه است؛ چراکه پیوند خانه و مدرسه رمز موفّقیّت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده است. با ایجاد ارتباط صحیح علاوه براین که حضور و مشارکت مردم در بخش آموزش و پرورش فراهم می آید، بهره وری آموزشی و تربیتی ارتقا یافته و آینده بهتر و شکوفاتری در انتظار فرزندان کشور خواهد بود.

برنامه های هفته پیوند امسال

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و درخصوص برنامه های هفته پیوند اظهار داشت: طی این هفته خواسته های اولیای دانش آموزان و معلمان مدارس به یکدیگر منتقل می شود تا تعامل سازنده ای بین آنها شکل بگیرد.

وی افزود: در این هفته همچنین شکل گیری کارگروه های مهارتی و تخصصی را خواهیم داشت.

عباسپور گفت: حدود 99هزار مدرسه در کشور قابلیت تشکیل انجمن را دارند و در مدارسی که تعداد دانش آموزانشان کمتر از 10 نفر است مدیرمدرسه عهده دار وظایف انجمن خواهد بود.

وی با اشاره به آمار تعداد انجمن اولیا و مربیان در سراسر کشور گفت: 55هزار و 118 انجمن شهری، 34 هزار و 593 انجمن روستایی و 5 هزار و 121 انجمن عشایری در سراسر کشور داریم که 261 هزار و 145 خانم و 309 هزار و 832 مرد مجموعا 570 هزار و 977 نفر اعضای این انجمن ها را تشکیل می دهند.

روزشمار هفته پیوند 96

دوشنبه 24 مهرماه روز «اولیا و مربیان، مدرسه حسینی»، سه‌شنبه 25 مهرماه روز «اولیا و مربیان، سند تحول بنیادین»، چهارشنبه 26 مهرماه روز «اولیا و مربیان، سلامت جسم و روان» و پنج شنبه 27 مهرماه روز «اولیا و مربیان، فضای مجازی» ، جمعه 28 مهر ماه روز «اولیا ومربیان، تعالی معنوی»، شنبه 29 مهر ماه روز « اولیا و مربیان،کارآفرینی» و یکشنبه 30 مهر ماه روز « اولیا و مربیان، یادگیری مداوم» نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار