در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مشکلات تهران ملی است/شهرداری به تنهایی توان رفع معضلات پایتخت را ندارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه حل مشکلات پایتخت صرفا از عهده نهادی همچون شهرداری خارج است، گفت: مشکلات تهران کلان است و خارج از حیطه و مسئولیت نهادی همچون شهرداری است بنابراین حل مشکلات را باید در یک چارچوب بالاتر و در سطح ملی جستجو کنیم.

کد مطلب: ۶۷۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

محمد علیخانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به دو مشکل عمده تهران در بخش های ترافیک و آلودگی هوا اظهارداشت: بخشی از این مشکلات مربوط به تردد خودروهاست که عامل 70درصدی ترافیک و آلودگی در تهران هم به حساب می آید. بسته ای مدون از اقدامات اجرایی می تواند این مشکلات را حل کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: به عنوان مثال اقداماتی از جمله زوج و فرد، طرح ترافیک و اعمال محدودیت در مواقع اضطرار آلودگی هوا هر یک به عنوان مسکنی هستند که به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک و آلودگی هوا را به شکل اساسی حل کند.

وی با بیان اینکه باید به مشکلات تهران با دیدی کلان بنگریم، گفت: تهران، یک کلانشهر است که مشکلات آن نیز کلان بوده و نگاه به مشکلات باید در حد ملی باشد. لذا حل مشکلات آن صرفا از عهده نهادی مانند شهرداری تهران خارج است و نمی توان توقع داشت که شهرداری همه این مشکلات را حل کند.

زیرساخت تهران بر اساس اصول شهرسازی رشد نکرده است

علیخانی زیرساخت تهران را بزرگترین عامل در نابسامانی هایی پایتخت عنوان کرد و گفت: زیرساخت تهران بر اساس اصول شهرسازی رشد نکرده است. تهران با همان مشکلاتی که از قدیم داشته، بزرگ شده است. علاوه بر این مشکلات دیگر کشور همچون اقتصاد بیمار و مهاجرت نیز بر مشکلات تهران تأثیر گذاشته که اگر به آن کلان نگاه کنیم، می بینیم شهرداری به تنهایی این مشکلات را به وجود نیاورده و شهرداری نمی تواند همه مشکلات را برطرف کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه مشکلات تهران کلان است و خارج از حیطه و مسئولیت نهادی همچون شهرداری، بنابراین حل مشکلات را باید در یک چارچوب بالاتر و در سطح ملی جستجو کنیم. البته شهرداری تهران وظایفی دارد که آن وظایف را باید انجام دهد. از طرفی دنیا در مدیریت شهری، تجربه ای را انجام داده که ما باید از این تجارب استفاده کرده و نباید اشتباهات را تکرار کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه پایتخت به یک مدیریت یکپارچه و هماهنگ نیاز دارد، گفت: شهرداری تهران به عنوان یک دولت محلی هنوز اختیار بسیاری از خدماتی که در شهر اتفاق می افتد را ندارد و یا نمی تواند دخالتی داشته باشد. در صورتی که در دنیا هر نوع خدماتی که در شهر ارائه می شود در حیطه مدیریت شهری و دولت محلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار