«دولت ضعیفه» اثری جسورانه، درست و موشکافانه از تاریخ و منش ملت ماست

ابوالحسن تهامی نژاد، چهره ماندگار شش دهۀ دوبلۀ ایران، شب گذشته به تماشای نمایش «دولت ضعیفه» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر خلیلی» در سالن استاد حمید سمندریان مجموعه تئاتر ایرانشهر تهران نشست.

کد مطلب: ۶۷۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، تهامی نژاد در پس از اتمام این نمایش، در جمع بازیگران و تماشاگران این اثر ضمن ابراز خرسندی از تماشای این نمایش، گفت: بسیار مفتخرم که چنین نمایشی جسورانه، درست و موشکافانه از تاریخ، منش ملت ما و از روزگاری که باید به آن افسوس خورد، به این زیبایی و شیوایی به روی صحنه رفت است.
وی با اشاره به این که این اثر، بسیار درست و خوب نگارش شده است، افزود: اصغر خلیلی در نگارش این نمایش بسیار خوب رفتار کرده است و پس زمینۀ درستی در نگارش این نمایشنامه داشته است.
این گویندۀ پیشکوست دوبلاژ با اشاره به این امر که به جای تکیه بر روی دو پا، نویسنده و کارگردان این نمایش روی چند پا ایستاده بود، ادامه داد: این اثر از همه نظر و از لحاظ استحکام بازی ها بسیار خوب بود و همۀ بازیگران این اثری، یک بازی یک دست را از ابتدا تا انتهای این نمایش، به مخاط بخود ارائه دادند.
تهامی نژاد، در همین راستا، «دولت ضعیفه» را نمایشنامه ای به دور از گره افکنی های موجود در نمایش های امروز دانسته که بخواهد بعدها این گره ها باز شود و در ادامه، اظهار داشت: تماشاگر «دولت ضعیفه» از ابتدای اثر درگیر نمایش می شود، مجذوب آن می شود و دلش می خواهد که بیشتر و بیشتر ادامه داشته باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این که زمانی که این اثر به پایان رسیده است، اولین کسی بوده است که برای گروه دست زده است، تصریح کرد: دستانم اختیاری نداشت و پس از اتمام نمایش، بی اختیار دست زدم، چرا که فکر می کردم این نمایش هنوز هم ادامه دارد و دوست داشتم باز هم بشنوم.
این گویندۀ دوبلاژ یادآور شد: به نظر من، تمامی کسانی که در سالن اجرای این نمایش حضور داشته اند، همین حس را داشته اند، چرا که این نمایش با شکوهی خاصی به پایان رسید و از دیدن این نمایش به خود افتخار می کنم.
وی با اشاره به این که از متن نمایشنامه و از بازی بازیگران و هنرمندان آن بسیار لذت برده است، گفت: طراحی، کارگردانی و همه چیز این نمایش در حد عالی بود و تصور نمی کردم که بتوانم چنین نمایش جسوری را در کشور ببینم.
تهامی نژاد ادامه داد: به گروه تولید و اجرای ای نمایش زنده باد می گویم که توانستند اجازۀ اجرای این نمایش را دریافت کنند و از تمام کسانی که اجازۀ اجرای این اثر را به گروه «تجربۀ نو» دادند، تشکر می کنم.
این پیشکسوت عرصۀ دوبلاژ که مدت شش دهه به کار گویندگی و مدیریت دوبلاژ پرداخته است، در بخشی دیگر از این گفتگو، با تأکید بر این امر که امروز مخاطب تئاتر ایران به دیدن نمایش های سیاسی، مانند «دولت ضعیفه» نیاز دارد، اظهار داشت: تولید آثار نمایشی سیاسی تفکر جامعه را باز می کند و در این میان، جای تولید این دست از آثار در میان دیگر آثار نمایشی باز می شود تا مخاطب بیشتر به دیدن این دست نمایش ها بیاید، بیشتر ببیند و بیشتر لذت ببرد.
وی دیدن آثار نمایشی سیاسی را تشویقی برای مخاطبان تئاتر و در مقابل، حضور تماشاگران تئاتر در این دست نمایش ها را، تشویقی برای گروه های تولید کننده برشمرده و در این راستا، تصریح کرد: حضور تماشاگران در نمایش های سیاسی می تواند نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردانان این دست از آثار را به نگارش و تولیدات بیشتر در این زمینه ترغیب کند.
تهامی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد: امید آن دارم تا در تئاتر کشور، روز به روز نمایشنامه های بهتر، بازی های بهتر و افتخارآفرینی های بیشتر از این را شاهد باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار