رئیس جمهوری هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید نیجریه در تهران:

شرکت‌های بزرگ ایرانی آماده پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای نیجریه هستند

رئیس‌ جمهوری، گسترش و تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی بویژه نیجریه به عنوان یک کشور دوست و مسلمان را از اصول سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد که شرکت‌های بزرگ ایرانی آماده پیشبرد طرح‌های توسعه ای نیجریه هستند.

کد مطلب: ۶۷۳۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم حمزه» سفیر جدید نیجریه، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌ها و روابط با کشور دوست و برادر نیجریه است.

وی با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای تسریع در اجرا و عملیاتی شدن توافقات تهران - آبوجا، خاطر نشان کرد: باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و نیجریه در بخش‌های مختلف در راستای توسعه روابط و مناسبات استفاده کنیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آماده ارایه خدمات فنی - مهندسی در بخش‌های مختلف جاده‌سازی، انرژی و تولید برق به نیجریه و نیز توسعه روابط فرهنگی، دانشگاهی، فناوری و اقتصادی با این کشور است.

روحانی با اشاره به لزوم همکاری ایران و نیجریه در سازمان‌های بین‌المللی، گفت: امروز تروریسم خطری برای همه جهان بشمار می‌رود و مبارزه با آن نیز نیازمند همکاری و اراده همه کشورها است.

«ابراهیم حمزه» سفیر جدید نیجریه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف اشاره و خواستار گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه با ایران شد.

سفیر جدید نیجریه سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا در مورد برجام و ایران را تأسف‌برانگیز دانست و گفت: امروز همه جهان یکپارچه علیه مخالفان برجام ایستاده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار