امام جمعه‌ چهاردانگه :

بزرگترین عزت، شهادت در راه خدا واهل بیت(ع) است

امام جمعه‌ چهاردانگه گفت :امروزه جوانان ما با فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) آشنا هستند و میدانند که بزرگترین عزت شهادت در راه خدا اهل بیت(ع) است و اگر این چنین نباشید از اسلام چیزی باقی نخواهد ماند و این امنیت از دست میرود.

کد مطلب: ۶۷۳۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام گلوردی امام جمعه‌ چهاردانگه درحاشیه مراسم تشییع پیکرمطهرشهید مدافع حرم ابراهیم محمدی ودر گفت وگو با خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،در پاسخ به این سوال که به نظرشماچراجوانان زمان امام حسین(ع) بابودن خودامام به یاری امام نرفتند ،ولی جوانان مااین کاررامیکنند و حتی به چند صد کیلومتر به آن طرف ازجمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام‌میروند ،پاسخ داد: علت اصلی این است که معرفت جوانان ما نسبت به آن زمان عاشورا بیشتر شده است .

امام جمعه‌ چهاردانگه بیان کرد: با وجود اینکه زمان کوتاهی از رحلت پیامبر(ص) گذشته بود انحرافات فرهنگی که بعد از زمان رحلت پیامبر(ص) رواج پیدا کرده بود تا امامت سیدالشهدا(ع) و همچنین واقعه‌ی کربلا ادامه یافت و جوانان آن زمان تحت تاثیر این انحرافات قرار گرفتند و این واقعه را بوجود آوردند، اما جوانانی بودند که پای پرچم امام حسین(ع) ایستادند و هرچه درجه‌ی معرفت آنها بالاتر بود بیشتر فداکاری کردند و برای امام خود جانفشانی کردند .

حجت الاسلام گلوردی افزود:امروزه جوانان ما با فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) آشنا هستند و میدانند که بزرگترین عزت شهادت در راه خدا اهل بیت(ع) است و اگر این چنین نباشید از اسلام چیزی باقی نخواهد ماند و این امنیت از دست میرود .

وی ادامه داد: اگر آن طرف دنیا هم تهدیدی علیه اسلام و قرآن باشد و اگر جوانان ما در توانشان باشد میروند و اینکه حالا در سوریه هستند، جای خود دارد .

امام جمعه چهاردانگه، گفت: جوانان ما با فرهنگ عاشورا آشنا شده‌اند و همچنین صف یزیدیان و یاران‌ امام حسین (ع)در این زمان مشخص است.

/خبرنگار:امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار