عضو هیات رییسه شورای تهران:

هشدار نسبت به فرسودگی شدید پایتخت طی 10سال آینده

عضو هیات رییسه شورای تهران،ری و تجریش با حضور در سمینار بازآفرینی فرهنگ مبنا و تجربه های شهری معاصر در ایران، گفت: با رویکرد فعلی سازمان نوسازی، در ۱۰ سال آینده شاهد فرسودگی بیشترِ پایتخت خواهیم بود.

کد مطلب: ۶۷۳۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،زهرا نژادبهرام، گفت: تنها راه نجات، بهسازی_محیطی است؛ ما تجربه های متعددی از نوسازی در کلانشهر تهران داریم. اما بدلیل اینکه در اغلب موارد، راهکار ما معطوف به کالبد و ساخت و ساز بوده، نتوانستیم زندگی و سکونت را به محل بازگردانیم.

او گفت:لبه شمالی بازار تهران در منطقه ۱۲ نوسازی شد اما آنچه الان شاهد هستیم تبدیل تمامی منازل آن محدوده به انبار و نصب دوربین مدار بسته است؛ توجه به نوسازی کالبدی از دلایل اساسی بروز مسائل این چنینی است. متاسفانه در فرآیند نوسازی از بازخوانی_هویت_مشترک ساکنین غافل شده ایم.

او توضیح داد که "در سال های گذشته، تجمیع ۹۰ پلاک در منطقه۹ و ۵۰ پلاک در منطقه۱۲ از افتخارات سازمان نوسازی به حساب می آید که متاسفانه این قبیل اقدامات از عوامل اساسی حذف تعلق خاطر و هویت ساکنین یک محدوده بود؛ در امر نوسازی و بهسازی بایستی سه ضلع دولت، مدیریت_شهری و مردم حضور موثر داشته باشند. تا کنون پتانسیل های ضلع سوم که متشکل از بخش خصوصی، سازمان های غیردولتی و شهروندان است نادیده گرفته شده بود. "نظارت_اجتماعی

بنا به توضیحات این عضو شورا، در سیاستگذاری های نو بایستی به سمت بهسازی محیطی ، بازخوانی هویت جمعی و بهره گیری از ظرفیت هایِ مغفول مانده حقوقی و قانونی این حوزه حرکت کنیم؛ یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم تشکیل ستاد بازآفرینی شهری است که امیدوارم در ادامه مسیر شاهد نقش آفرینی موثرتر و تعامل همه جانبه دستگاه های عضو این ستاد باشیم.

سمینار مذکور با حضور دکتر ایزدی، معاون محترم معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار