در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان آبان ماه نهایی می شود

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: لایحه مذکور در کمیسیون قضائی در مرحله پایانی قرار دارد.

کد مطلب: ۶۷۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به بکارگیری ظرفیت کارشناسان و نمایندگان عضو کمیسیون قضائی در بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارداشت: یکی از اشکالات وارد بر سیستم قانون گذاری این است که با پایان یافتن یک دوره مجلس همه طرح ها و لوایح نیمه کاره که حتی در کمیسیون ها تصویب شده و نوبت صحن به آن ها نرسیده از دستور کار خارج می شود اما لایحه حمایت از کودکان به طور جدی در دستور کار کمیسیون قضائی قرار دارد و از ظرفیت کارشناسان در بررسی لایحه استفاده می شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی وحقوقی مجلس ضمن ابراز امیدواری از تصویب لایحه حمایت از کودکان تا ماه آینده گفت: در حال حاضر 14 ماده از 49 ماده لایحه که درباره مجازات و خرید و فروش کودکان است در کمیسیون به طور کامل بررسی شده و ماده 15 و 16 در دست بررسی قرار دارد که امیدواریم تا پایان آبان ماه لایحه به طور کامل بررسی شود.

وی با بیان اینکه در روند بررسی لایحه دقت فدای سرعت نمی شود، گفت: قانونی باید درحوزه کودکان تصویب شود که ضمانت اجرایی داشته باشد. اگر برای تصویب سریع لایحه، بدون دقت پیش برویم، قانونی با چالش های زیاد به تصویب می رسد که نه تنها ضمانت اجرا ندارد بلکه بازدارنده هم نیست.

نوروزی خاطرنشان کرد: باید درکنار قانون زیرساخت های عمومی جامعه را برای کاهش مشکلات کودکان فراهم کرد، اگر زیرساخت ها فراهم نباشد هیچ مشکلی از مسایل مربوط به کودکان حل نمی شود. لذا دولت باید به زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کند.

این لایحه در 49 ماده و 4 فصل تهیه شده است که در سرفصل های آن به موضوعاتی همچون تعاریف، تشکیلات، جرائم و مجازات ها و تحقیق، رسیدگی و تدابیر حمایتی پرداخته شده است. این لایحه سعی دارد تمام قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان را تجمیع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار