کارگردان نمایش دولت ضعیفه در گفت و گو با پانا:

«دولت ضعیفه» به دلایل عدم حضور زنان در سیاست می پردازد

اصغر خلیلی کارگردان نمایش «دولت ضعیفه» با اشاره به دغدغه هایش در نمایش دولت ضعیفه گفت: «دولت ضعیفه» به دلایل عدم حضور زنان در سیاست می پردازد.

کد مطلب: ۶۷۲۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

اصغر خلیلی کارگردان تئاتر «دولت ضعیفه» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا؛ درباره ویژگی های این نمایش بیان کرد: این اثر نمایشی که با همکاری گروه تئاتر تجربه نو روی صحنه می‌رود، رویکرد سیاسی دارد و منظر ویژه‌ای به جایگاه زنان در تاریخ می‌پردازد. این نمایش متاثر از تئاتر ایرانی است اگرچه تغییرات بسزایی در اجرا به خود گرفته است. «دولت ضعیفه» را نمی‌توان نمایشی کاملا ایرانی و یا مدرن تلقی کرد چراکه تلفیقی از این دو است .

وی بااشاره به موضوع نمایش «دولت ضعیفه» توضیح داد: این نمایش را تماشاگران باید ببینند و درباره آن نظر دهند درواقع قضاوت به عهده مخاطبان این نمایش است. نمایش «دولت ضعیفه» بخشی از تاریخ ایران را بازگو می کند، درواقع به زمانی می پردازد که زنان برای اولین بار و به صورت جدی وارد سیاست شدند که منتهی به مشروطیت می شوند. این نمایش دلایل عدم حضور زنان در سیاست را بر ساختار یک داستان رسیدگی می کند.

وی درباره علل انتخاب این موضوع برای نمایش تصریح کرد: 5 سال است که صرفا روی موضوعات سیاسی کار می کنم این کار از زمان «راپورت های شبانه دکتر مصدق» شروع شده است و تا به حال ادامه داشته است در آینده هم یک اثر دیگر با همین مضمون تولید خواهم کرد.

وی با اشاره به اولویت های انتخاب بازیگران این نمایش بیان کرد: مهم ترین اولویت انتخاب بازیگر برای من این بود که آن شخصیت با آن بازیگر سنخیت داشته باشد. تمام بازیگران این تئاتر به درستی انتخاب شده اند و می توانند از پس نقش خود برآیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار