معاون وزیر آموزش و پرورش در گرگان:

ایجاد عدالت آموزشی اولویت آموزش و پرورش است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد عدالت آموزشی باید همه دانش آموزان فارغ از جنسیت، قومیت و فرهنگ محترم شمرده و تحت آموزش قرر گیرند و در این راه باید به آموزش های چند فرهنگی بپردازیم .

کد مطلب: ۶۷۲۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان گلستان،رضوان حکیم‌زاده" امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان که در کانون طه گرگان برگزارشد،اظهار کرد: معلمی انتخابی با قلب ماست و با حساب و کتاب عددی جمع شدنی نیست بنابر این همه ما باید در این شغل مراقب قلب‌های خود باشیم.

وی با اشاره به معنا و مفهوم «معلمی شغل انبیاست» افزود: انبیا ابلاغ پیام انجام می دادند و قضاوت بر عهده خداوند است لذا برداشتی که از دعوت انبیا در قرآن وجود دارد باید در شغل معلمی تداعی شود .

معاون وزیرآموزش و پرورش خطاب به دانشجو معلمان یادآورشد: اصل کار معلمی این است که با اکراه و اجبار نمی توان فردی را مجبور به کاری کرد و این سرلوحه کار شما باید قرار گیرد .

حکیم زاده تاکید کرد: «رحمت» ، «رافت» و «گذشت» دومین نکته اساس کار معلمان با سرمشق گرفتن اصالت تشویق در کار خداوند و انبیا است.

وی با بیان اینکه در مسائل آموزشی نباید بین دانش‌آموزان تبعیض واقع شویم، یاداور شد یادگیرنده تربیت قرآنی یک انسان است و همه دانش آموزان فارغ از جنسیت، قومیت و فرهنگ بعنوان یک انسان محترم هستند و نباید آنها را از هم جدا سازی کرد و باید به آموزش های چند فرهنگی بپردازیم .

معان وزیر با بیان اینکه در چند هفته اخیر ناملایماتی با کودکان افغان در برخی مدارس به گوش می رسد، افزود: معلمان امروز و فردا دانش آموزان را باید به دور از هرگونه پیش داوری و با هرگونه توانمندی احترام بگذاریم.

وی گفت: از اول ابتدایی معلمان زیادی هر یک ما داشتیم و قطعا یکی از معلمان به عنوان بهترین معلم در ذهن ما باقی می‌ماند و قطعا انتخاب شما به اندیشه‌های او بازمی‌گردد.

حکیم‌ زاده درخصوص محیط مطلوب یاددهی -یادگیری گفت: فضای فیزیکی، روانی و عاطفی، تعاملی اجتماعی و علمی آکادمیک 4 جزء به هم پیوسته و ضروری است که مسائل روانی و تعاملی از همه آنان مهمتر است.

وی اذعان کرد: تک‌ تک کلمات یک معلم سبب می‌شود آینده یک دانش‌آموز ساخته شود، چرا که آینده ما محصول تعاملاتی است که اغلب از معلمانمان فرا می گیریم.

این مقام مسئول افزود: چنانچه تصوراتی که معلم به دانش آموز القا کرده است و آنچه که از آنان فرا گرفته شده با هم فاصله داشته باشد در انتقال فاهیم دچار مشکل شده ایم.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خاتمه با بیان اینکه باید عدالت را در همه جا بین دانش‌آموزان ایجاد کرد، افزود: کودکان امروز ما دست و پایشان با موبایل و بازی‌های اینترنتی زنجیر شده و یا با آزمون ها و کلاس‌های آموزشی درصدد این هستیم که آنها را به زندگی بزرگ سالی پرتاب کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار