معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

اعتمادو احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی ضروری است

شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت، مدیران شهرستان و معاونین آموزش ابتدایی 14شهرستان و اعضای شورای معاونین استان تشکیل شد و مسائل جاری آموزش ابتدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۷۲۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان گلستان،به نقل از مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان، حکیم زاده با تاکید به نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: اعتماد و احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزشی ضروری است و برای تحقق آن نیاز به تغییر نگرش به نقش معلم در نظام آموزشی است.

حکیم زاده با اشاره به این که نباید به افرادی که درنظام آموزشی(ستاد-آموزش) کار می کنند نگاه کارمندی داشت افزود: اگر معتقدیم که آموزش و تعلیم ، مهمترین کار و اساسی ترین امر است، نباید به کارگزاران تربیت، نگاهی صرفاً اداری داشته باشیم و به آموزش و پرورش همچون سایر ادارات نگاه کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت گفت: وجود نگاه اداری به کارگزاران تعلیم و تربیت، مانع توانمند سازی معلمان به صورت رسمی می شود. این که قوانین بالادستی موجود در سازمان اموراداری و استخدامی مانع ادامه تحصیل معلمان می شود و حتی شاهدیم که برخی از معلمان با هزینه شخصی علاقمند به ادامه تحصیل خود هستند، اما اعمال مدرک آنان لحاظ نمی شود حاکی از عدم حمایت معلمان و وجود یک نگاه کارمندی و اداری به آنان است.

حکیم زاده با تاکید بر اینکه جامعه و مسئولین باید به این نگرش برسند، معلمی را آنچنان که در شأن معلمی است به رسمیت بشناسندگفت:به رسمیت شناختن فرصت مطالعاتی علاوه بر به روز نمودن توانمندی معلمانی که مشغول آموزش هستند،حمایت قاطع از آنان را دربرخواهد داشت.

وی با تاکید بر جدی گرفتن ظرفیت ایجاد شده برای معلمان در برنامه ششم،گفت: بهترین و ناب ترین فرصتی که می شود یکبار برای همیشه بدون افزایش مقطعی که هر ساله اتفاق می افتد، این موضوع را تعریف نمود:« واقعاً ما به ازای خدماتی که یک معلم به جامعه ارائه می دهد، چیست؟»

حکیم زاده گفت: رفتار و کردار باید قبل از انتقال هر پیامی باید متکی بر راستی و صداقت باشد.لذا باید عامل باشیم به آنچه دانش آموزان را هدایت می کنیم.، نتیجه بهتری می گیریم. تفاهم عقل و گفتار عامل جذب و استحکام نگرش دینی و اعتقادی در دانش آموزان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار