مدیرکل آموزش وپرورش گلستان:

مدیر مدرسه به عنوان نقش آفرین سوم نظان تعلیم و تربیت است

مدیر کل آموزش وپرورش گلستان گفت: مدیر مدرسه به عنوان نقش آفرین سوم نظان تعلیم و تربیت ایفای نقش می کند کارشناسان آموزش ابتدایی باید برنامه ای شایسته برای انتخاب و آموزش مدیران مدارس تهیه کنید.

کد مطلب: ۶۷۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان ،مدیر کل در جلسه شورای معاونین به تشریح نقش آفرینان دوره ابتدایی پرداخت و برنامه ریزی در این زمینه را ضروری برشمرد.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان شورای معاونین این اداره کل که با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت، مدیران شهرستان و معاونین آموزش ابتدایی 14شهرستان تشکیل شده بود از دوره ابتدایی به عنوان مهمترین دوره آموزشی نام برد و افزود: نقش آفرینان این دوره باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان در تشریح نقش آفرینان دوره ابتدایی گفت: خانواده به عنوان اولین و مهمترین پایگاه اجتماعی،نقشی پررنگ در تعلیم و تربیت کودکان دارد و در حقیقت تربیت کودکان در خانواده ها از قبل از تولد آغاز می شود.

وی با اشاره به اهمیت هفت سال اول زندگی و نقش تربیتی اولیاء ، شروع هفت سال دوم و پاگذاشتن بچه ها در مدرسه را فصلی جدید و مهم در تعلیم و تربیت کودکان عنوان نمود و افزود: مدرسه نیز مهمترین نهاد اجتماعی است که نقش اساسی در روند رشد همه جانبه و تربیت کودکان را ایفا می کند.

وطنی در ادامه از معلم به عنوان دومین نقش آفرین دوره ابتدایی نام برد و افزود:توانمندی و با انگیزه بودن معلم بسیار حائز اهمیت است از این رو ضروری است معلم دوره ابتدایی متخصص و تربیت شده معلمی باشد و برای جذب ، آموزش، ایجاد انگیزه وکاربرد آن باید برنامه وجود داشته باشد.

وی در ادامه به نقش مدیر مدرسه به عنوان نقش آفرین سوم نظان تعلیم و تربیت اشاره نمود و افزود: کارشناسان آموزش ابتدایی باید برنامه ای شایسته برای انتخاب و آموزش مدیران مدارس تهیه کنید.

مدیران نیز باید شیوه های جدید مدیریت را دربرنامه های کاری خود لحاظ نمایند .

وی در ادامه به لزوم توسعه فضاهای کمک آموزشی مانند اردوگاه ها، آزمایشگاه ، سالن های ورزشی، دارالقرآن و ... و تجهیز مطلوب آن ها اشاره نمود.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود به تشریح کارکردهای دوره ابتدایی اشاره نمود و افزود:رشد ارزش ها متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی ،رشد اجتماعی و آموزش قواعد زندگی اجتماعی و رشد عقلانی از کارکرد های این دوره است و ارزیابی از روند تعلیم و تربیت باید در رفتار دانش آموزان انجام شود تا ببینیم آیا رفتارها متناسب با آموزه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار