محسن رضایی مطرح کرد:

اگر کسی واقعا دلسوز باشد، اطلاعات خود را به دستگاه‌های کشور می‌دهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است در داخل کشور بسیاری از افراد، مخالف داشته باشند که همان مخالفان با در دست داشتن هر اطلاعاتی به این سرویس‌های جاسوسی کمک می‌کنند که همین جمع‌آوری اطلاعات تبدیل به ایجاد شایعات می‌شود.

کد مطلب: ۶۷۱۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محسن رضایی صبح امروز در نشست خبری خود که بعد از دومین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره پنجم برگزار شد، گفت: طی ماه‌های آینده و تا پایان سال جاری جلسات مجمع تشخیص به محل ساختمان مجلس سنا منتقل می‌شود. در عین حال برخی از کارهای پژوهشی و کارشناسی نیز در آنجا استقرار پیدا می کند.

وی ادامه داد: دفتر آقای هاشمی شاهرودی و خود من هم در آنجا خواهد بود و در مقابل ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک را به مرکز پژوهشی‌های مجلس خواهیم داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت صنایع دفاعی کشور و تهدیداتی که از سوی بیگانگان می‌شود،‌ گفت: در حوزه دفاعی ما با هیچ کس شوخی نداریم و دفاع از ملت و سرزمین مقدسمان را واجب بزرگی می‌دانیم که قادریم در خارج از مرزها و در سوریه و عراق برای دفاع از اسلام، دین و سرزمینمان جان خود را فدا کنیم.

رضایی تاکید کرد: در این زمینه جدی هستیم و آنچه برای دفاع تشخیص دهیم را در چارچوب استانداردهای بین‌المللی انجام می‌دهیم. ما هیچ وقت سراغ سلاح هسته‌ای نرفتیم و نمی‌رویم، اما از تمام امکانات مشروع برای دفاع از کشورمان استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه قصد دارد سپاه پاسداران را در زمره گروه‌های تروریستی قرار دهد گفت: آقای ترامپ آدم بسیار عجولی است و قبل از اینکه بازی را با ما شروع کند شکست خواهد خورد.

رضایی خاطر نشان کرد: ایران امروز با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و حتی با 10 سال پیش خود فرق کرده و نیروهای عاقلی ایران را اداره می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: اخیرا با توسعه فضای مجازی، یکی از روش‌های جمع‌آوری اطلاعات، توسط سازمان‌های جاسوسی همین فضاها است که آن‌ها از طریق ایجاد اخبار و شایعات سعی می‌کنند با گرفتن اطلاعات از افرادی که به آنها دسترسی ندارند،‌ فعالیت کنند. این بستری است که هم باعث تخریب افراد می‌شود و در عین حال با این روش جمع‌آوری اطلاعات می کنند.

رضایی ادامه داد: ممکن است در داخل کشور بسیاری از افراد، مخالف داشته باشند که همان مخالفان با در دست داشتن هر اطلاعاتی به این سرویس‌های جاسوسی کمک می‌کند که همین جمع‌آوری اطلاعات تبدیل به ایجاد شایعات می‌شود و قطعا این کار همچون گذشته برای سازمان‌های جاسوسی هزینه‌بر و سخت نیست.

وی اظهار کرد: در همین راستا مسئولان کشور باید به پلیس بین المللی شکایت کنند و این که فقط تکذیب شود فایده‌ای ندارد. قوه قضائیه، دولت و سیستم‌های اطلاعاتی باید برای حفظ حریم شخصی افراد چه مسئول باشد چه نباشد سیستمی طراحی کنند. ما 18 دستگاه لازم در کشور داریم و اگر کسی واقعا دلسوز باشد می‌تواند اطلاعات خود را به این دستگاه‌های ناظر ارائه دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام نیز گفت: طبق اخباری که رسیده، آقای ترامپ می‌خواهد به جای اینکه خودش تمدید عدم تحریم و یا توقف تحریم‌ها را امضا کند، می‌خواهد این کار را به کنگره بسپارد. بنابراین گویا بنای ایشان این است که این بار را به کنگره بسپارد و کنگره به کمکش بیاید، اما اگر مساله به کنگره برود پیچیده‌تر می‌شود و این نوعی خودکشی و انتحار سیاسی بزرگ برای ترامپ است.

رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر درخواست آمانو برای بازدید از تاسیسات نظامی کشور،‌ اظهار کرد: ما هیچ وقت اسرار نظامی‌مان را لو نمی‌دهیم و اگر اسناد نظامی ما لو رود، آسیب‌پذیر می‌شویم و حفظ اسرار یکی از راه‌های جلوگیری از ناامنی است. بنابراین قبول نمی‌کنیم دخالتی در بخش‌های نظامی ما انجام گیرد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دومین جلسه مجمع در دوره پنجم درباره تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: جلسه گذشته و امروز این موضوع مورد بحث قرار گرفت که راهکارهایی پیدا کنیم که به این تدابیر جامع عمل پوشانده شود و پیاده شدن سیاست‌های کلی نظام مورد توجه قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: این سیاست‌های کلی آنطور که انتظار نظام است، در کشور پیاده نمی‌شود در حالی که سیاست‌های کلی بعد از قانون اساسی و قبل از قوانین مجلس قرار دارد و باید در اداره کشور جاری و ساری شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین ابزارهای اعمال ولایت از طریق سیاست‌های کلی است که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و دانشگاه، اقتصاد، معماری و شهرسازی باید طبق آنها اسلامی شود و اداره کشور این گونه اسلامی خواهد شد، اما اگر مورد توجه قرار نگیرد، بین اداره کشور و نظام مطلوب اسلامی شکاف می‌بینیم.

رضایی تاکید کرد: در این دو جلسه بحث‌های خوبی انجام گرفت؛ برخی از اعضا گفتند که باید به مسئولان جدید اعم از نمایندگان مجلس و سایرین مسئولان این مسائل آموزش داده شود تا همه آنها با شناخت کاملی در سمت خود قرار گیرند، بعضی از اعضا نیز روی تقویت نظارت مجمع تاکید داشتند و برخی نیز معتقد بودند دیدگاه‌های غرب زدگی، جمهوری اسلامی را مانند جمهوری‌های دیگر می‌بینند و اهمیت لازم را به بعد ولایت نمی‌دهند که باید مطالعات راهبردی در این زمینه در سطح علمی و پژوهشی انجام شود.

وی تصریح کرد: مصوبه ما در این زمینه تعیین کمیسیون 16 نفره خاصی بود که تدابیر رهبری و پیشنهادات مطرح شده در این دو جلسه را به صورت خاص و با فرصت کافی مورد بررسی قرار دهند و راهکارهای عملیاتی آن را در صحن مجلس ارائه کنند که خدمت مقام معظم رهبری نیز مطرح شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار کرد: قبل از برگزاری جلسه امروز مجمع نیز اعضای هیات رئیسه کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی تعیین شدند که شمخانی رئیس،‌ آقازاده نائب رئیس و وحیدی به عنوان دبیر انتخاب شد. برای کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری نیز بنده رئیس، قالیباف نائب رئیس، داوودی نائب رئیس دوم و آقامحمدی به عنوان دبیر منتخب شدیم.

رضایی تاکید کرد: شنبه آینده جلسات سه کمیسیون دیگر برگزار و هیات رئیسه‌ها انتخاب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار