ناصر گل محمدی در گفت و گو با پانا:

تلویزیون بزرگترین مصرف کننده انیمیشن است

یک عضو شورای سیاست گذاری جشنواره انیمیشن رسانه ملی ،گفت: تلویزیون به عنوان بزرگترین مصرف کننده انیمیشن کشور ماموریت خود را در تقویت و برجسته کردن این حوزه می داند.

کد مطلب: ۶۷۱۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ناصر گل محمدی استاد دانشگاه صداوسیما و فیلمساز انیمیشن درباره کیفیت و چگونگی جشنواره فیلم انیمیشن رسانه ملی به خبرنگار فرهگی پانا توضیح داد: این جشنواره قرار است به عنوان بزرگترین جشنواره انیمیشن تلویزیونی آغاز به کار کند. زیرا مشابه آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به طور دوسالانه برگزار می شود.
وی در پاسخ به این که آیا جشنواره پویانمایی کانون نیز قرار است با جشنواره انیمیشن صداوسیما ادغام شود یا نه، افزود: نه آن جشنواره همچنان برقرار خواهد بود. اما به دلیل این که بخش انیمیشن در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها همیشه یکی از بخش های اصلی بود و جای کار داشت که در بخش مستقلی پرداخته شود، نیاز به تاسیس جشنواره ای مستقل برای آن احساس می شد.
گل محمدی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به این که امسال در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز جوایز بیشتری به انیمیشن تعلق داشت، به نظر می رسد این اندیشه ایجاد شده که باید بخش انیمیشن پررنگ تر شود. زیرا هر چقدر حوزه انیمیشن تقویت شده و پر بارتر از قبل برگزار شود، به نفع کشور است و انیمیشن نیز به این توجه نیاز دارد. چراکه نیروهای زیادی در این زمینه فعال هستند. تلویزیون نیز ماموریت خود را به عنوان بزرگترین مصرف کننده انیمیشن کشور در همین تقویت و برجسته کردن می داند.
وی با اشاره به اهمیت همکاری رشته های مختلف هنری همچون هنرهای تجسمی و انیمیشن بیان کرد: هنرها می توانند به یکدیگر بسیار خدمت کنند. برای مثال نقاشی در حال حاضر بازار خیلی خوبی ندارد و می توان بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته را برای کار در حوزه انیمیشن جذب کرد. این برای انیمیشن این یک نقطه قوت است که از متخصصان حوزه تجسمی کمک بگیرد. زیرا آن ها توانمندی های بسیاری در طراحی و رنگ بندی دارند. اما این که اقتصاد رشته نقاشی در کشور ما مطلوب نیست، یک نقطه ضعف محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار