باقرزاده به پانا خبر داد

جزییات برگزاری آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

رییس سازمان نهضت سوادآموزی جزییات برگزاری آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۷۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

علی باقرزاده در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آزمون توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تا چه زمانی ادامه دارد؟، اظهار کرد: این موضوع بستگی به جمعیت شرکت کنندگان در این آزمون دارد.

وی با بیان اینکه این آزمون از 25 شهریورماه به صورت هماهنگ در سراسر کشور در حال برگزاری است، افزود: اتمام این آزمون به 2 عامل بستگی دارد؛ یکی تعداد شرکت کنندگان و دیگری ظرفیت مناطقی که آزمون را برگزار کرده اند.

باقرزاده بیان کرد: استان هایی مانند لرستان، سیستان و بلوچستان و اصفهان که در آن ها تعداد شرکت کننده بالا است و ظرفیت برگزاری آزمون زیاد نیست، این آزمون تا اواسط آبان ماه طول خواهد کشید.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین اشاره کرد: در استان هایی مانند شهر تهران، البرز، سمنان، مرکزی و قزوین که تعداد شرکت کنندگان کم و ظرفیت برگزاری آزمون بالا است، زمان برگزاری این آزمون به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: به برخی افراد شرکت کننده در این آزمون برای ثبت نام اطلاع رسانی نشده بود و یا معذوریت داشته اند و تعدادی علیرغم اینکه حوزه بندی شدند و شهرستان خود را انتخاب کردند اما نتوانستند در حوزه شرکت کنند این افراد نیز به زودی می توانند در فرصت مجدد در این آزمون شرکت کنند.

باقرزاده با بیان اینکه تاکنون 68 هزار و 700 نفر در این آزمون شرکت کرده اند، اشاره کرد: حدود 52 هزار نفر تاکنون توانسته اند حوزه آزمون خود را انتخاب کنند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون که بتوانند به 100 سوال در 100 دقیقه پاسخ صحیح دهند، گواهینامه صلاحیت حرفه ای دریافت می کنند.

وی همچنین افزود: برای افرادی که در این آزمون نتوانستند حد نصاب نمره را به دست بیاورند فرصتی برای شرکت مجدد در این آزمون پیش بینی شده است.

باقرزاده با بیان اینکه سوالات آزمون بعدی با سوالات این آزمون نیز متفاوت خواهد بود، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان ها می توانند کمبود آموزش دهندگان خود را با استفاده از به کارگیری این افراد جبران کنند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: برای افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند به خصوص افرادی که دانشجو نیز نیستند، زمینه همکاری با سازمان وجود ندارد مگر اینکه شرکت در این آزمون قبولی آن ها را در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار