یک عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با پانا؛

رفت و آمد های بین مقامات ایران و ترکیه در چارچوب تحولات منطقه ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رفت و آمد های بین مقامات ایران و ترکیه در چارچوب تحولات منطقه ای است و جمهوری اسلامی ایران همواره از موضع خیرخواهی مباحث خود را در مورد اقلیم کردستان مطرح کرده است و به طور حتم مقامات اربیل تسلیم مواضع خیرخواهانه ایران می شوند .

کد مطلب: ۶۷۰۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

هادی شوشتری در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به سفر اخیر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به ایران اظهار کرد: همانطور که می دانید سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سفری به ترکیه داشت و اکنون هم شاهد سفر ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به ایران هستیم که این نشان دهنده تاثیرات آن سفر است .

وی افزود:این سفر ها با توجه به تحولات منطقه در حوزه های مختلف به خصوص در حوزه همسایگان ، سوریه و همکار های دوجانبه ای که بین ایران و ترکیه وجود دارد، انجام می شود. و البته موضوع هم پرسی اقلیم کردستان و مسئله داعش نیز از مباحث مهم مبادله شده است.

وی تصریح کرد: همانطور که می دانید موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد همه پرسی اقلیم کردستان مخالفت با این موضوع بود و از موضع خیرخواهی این موضوع را به مقامات اربیل منتقل کرد و بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ترکیه و شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که همه پرسی به نفع فرآیند تحولات منطقه و حتی به نفع اقلیم کردستان نیست .

شوشتری خاطرنشان کرد: اکنون می بینیم که پیش بینی خیرخواهانه جمهوری اسلامی تایید شد و این همه پرسی مورد تایید قرارر نگرفت و علاوه بر این به نفع اقلیم کردستان عراق هم نبود و ای کاش مقامات اربیل مواضع خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار می دادند .

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از موضع خیرخواهی مباحث خود را در مورد اقلیم کردستان مطرح کرده است و قطعا کار به دخالت نظامی کشیده نمی شود و به طور حتم مقامات اربیل تسلیم مواضع خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه می شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار