قنبری به پانا خبر داد:

چگونگی اجرای شیوه نامه جذب معلمان در دانشگاه فرهنگیان

معاون دانشجویی سابق دانشگاه فرهنگیان به تشریح چگونگی اجرای شیوه نامه جذب معلمی در این دانشگاه اشاره کرد.

کد مطلب: ۶۷۰۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، شیوه نامه جذب معلمی امسال با سر و زیادی همراه بود و برخی این شیوه نامه را سخت گیرانه و برخی دیگر آن را برای حرفه معلمی ضروری می دانستند و با تمامی این موارد در نهایت شیوه نامه جذب معلمان با اصلاحاتی مواجه شد.

دراین مورد عباس قنبری معاون دانشجویی سابق دانشگاه فرهنگیان که در زمان فعالیت خود از مجریان و دست اندرکاران اجرای شیوه نامه جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان بوده در گفت و گو با پانا، در مورد شیوه نامه جذب معلمان و چگونگی اجرای آن عنوان کرد: طی 2 سال اخیر جذب دانشجومعلمان توسط این شیوه نامه بوده است و با توجه به این که معلمی حرفه ای خطیر بوده باید فردی با ویژگی‌های فردی شایسته به کار گرفته شود و از تمامی ابعاد شامل تکلم، چهره، نوع بیان و مواردی ازاین قبیل شرایط قابل قبولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ویژگی های معلمی برای مقطع ابتدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و دانش آموزان معلم را به منزله الگوی خود تلقی می کنند، گفت: گزینش معلمان باید شرایط خاصی داشته باشد و سلامت گفتار، شنوایی، بینایی و جسمانی مورد توجه قرار گیرد.

قنبری با تاکید بر این که جذب نیروی انسانی برای کار تدریس نیازمند فردی با سلامت کامل جسمی و روانی است، تصریح کرد: افراد معلول و با نیازهای ویژه می‌توانند در سایر بخش‌ها مانند مشاغل دفتری فعالیت داشته باشند.

معاون دانشجویی سابق دانشگاه فرهنگیان در مورد تغییر و اصلاح شیوه نامه جذب معلمان گفت: هر آیین نامه و قانونی در طول زمان نیازمند تغییر است و در حوزه علوم تربیتی اگر به پیشرفت نونهالان امید داریم باید بهترین ها از نظر دانش و توانمندی جذب حرفه معلمی شوند.

وی افزود: از 2 سال پیش شیوه نامه موجود برای جذب معلمان در کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شد البته قوانین این شیوه نامه نباید چنین تلقی را ایجاد کند که مانع حضور افراد در حرفه معلمی می شود.

قنبری با اشاره به این که اگر در جذب نیروی انسانی بهترین ها جذب می شدند اکنون در آموزش‌وپرورش پیشرفت بهتری داشتیم، گفت: با رعایت ویژگی‌های این حرفه باید به جذب نخبگان دراین حرفه کمک کرد.

معاون دانشجویی سابق دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: از زمان بکارگیری این شیوه نامه به برخی از بیماری ها در آن اشاره نشده نبود اما با همکاری بخش های مربوطه موارد بررسی و بیماری هایی که مانع از فعالیت معلم می‌شود مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآور شد: اجرای این شیوه نامه نفی کننده سه درصد حق معلولان نیست و برای این شیوه نامه وجود استدلال های منطقی و و ضوابط لازم برای حرفه معلمی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار